Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 22-08-2016 22:05:31
Garantie & Verzekeringen

Is spaarbikes of juist de fabrikant verantwoordelijk voor kapotte fiets?

Een fiets is niet iets wat online te kopen is. u krijgt het als bouwpakket geleverd, maar na de montage moet de fiets nog compleet nagekeken worden. de website geeft al aan dat de trappers goed gemonteerd moeten worden. als bij montage al bleek dat 1 van de trappers scheef zat wat niet door een foute montage ontstaan is had u direct aan de bel moeten trekken. het gebeurd regelmatig dat de schroefdraad van de trapper beschadigd bij montage als die er niet recht ingedraaid word.
na het monteren van de losse onderdelen moet alles nagelopen worden. zitten alle schroef/bout verbindingen goed vast, zijn de remmen goed afgesteld en vooral, zitten de spaken vast. losse spaken geeft op den duur een slag en kan ook inderdaad een lekkage aan de band geven. een goede 'afmontage' van een fiets kost tijd en is apart gereedschap en kennis voor nodig. onderdelen aan de fiets zijn nooit afgemonteerd en normaal doet een fietsenmaker dit bij persoonlijke aflevering van de fiets.
het enige dat u kunt proberen is het melden dat het niet op de site van spaarbikes staat dat de fiets nog afgemonteerd moet worden. u had mogen verwachten dat de wielen in orde zouden zijn.