Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
fred64 - 25-08-2016 12:15:07
Geldzaken & Recht

Is jullie bekend dat eon correctiefactoren voor electra hanteerd?

Ik heb daar deze week ook een ervaring mee. er was een fout gemaakt met de correctiefactor, ik moest bij mijn eindafrekening nog een bedrag bijbetalen, ik verbaasde mij hierover omdat ik eigenlijk had verwacht nog wat geld terug te krijgen. het viel mij op dat de hoeveelheid elektra veel hoger was dan werkelijk.
ik heb daarom de klantenservice gebeld, na een minuut was al duidelijk wat er mis was.

bij dal tarief elektra stond een correctiefactor van 1,7 ingevuld. hierdoor werd het verbruik met 1,7 vermenigvuldigd. mij werd beloofd dat dit gecorrigeerd werd binnen ongeveer zes weken. storneren was ook een mogenlijkheid.

ik kan mij best voorstellen dat het voor veel mensen problematisch is als ze 6-8 weken op het teveel betaalde moeten wachten, en dat men hiermee financieel in de problemen komt.
tevens vraag ik mij af hoeveel mensen deze fouten niet  eens opvalt, en of er door eon zelf een controle op is.
volgens mij is het ook helemaal niet nodig om in de factuur een invulpositie voor de correctiefactor elektra te hebben.  dat moet m.i altijd de waarde 1 hebben.