Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mj
mjaborgart - 30-08-2016 13:01:46
Huishouden & Energie

Hoe dien ik een kacht in tegen oxio

Dank voor jullie antwoorden !!

de communicatie met oxxio verliep uitstekend (complimenten voor het meedenken van de dames die ik aan de lijn kreeg!!), de klacht lijkt zich te spitsen op de netwerkbeheerder liander, die in wezen een monopoliepositie lijkt te hebben in het geheel:
niemand anders dan zijzelf mogen aan de meter zitten, ondanks dat ze zeggen dat de meter van oxxio is.
de enige manier om de meter na te laten kijken, is door liander 380,-- te betalen, en dan ijken ze de meter. als blijkt dat de meter inderdaad niet goed heeft gefunktioneerd, krijg ik dat geld terug, maar de gehele controle wordt door liander zelf gedaan en niet door een onafhankelijke derde, dus ik verwacht niet dat ik dat geld ooit nog terug krijg.
een beetje "de slager keurt zn eigen vlees"- principe dus. de onrechtvaardigheid dat je met een minimum-inkomen in feite niet eens kunt reclameren geeft me het gevoel van tegen de muur gezet zijn, en de neiging om het loodje zélf van die kast af te knippen alleen al om mn gevoel van onrecht uiting te geven!

de brief was bedoeld voor de redactie van kassa , in de hoop dat zij iets kunnen bereiken. een onderzoek van hen is vaak al genoeg om bedrijven nerveus te maken, waarmee kassa een veel solidener onderhandelingspositie heeft dan ikzelf.

eerdere jaren zijn niet vergelijkbaar, omdat ik pleegkinders in huis heb gehad.( in een generatie die onzichtbare kosten als gratis beschouwen ;) )
vorig jaar was dus het 1ste volledige jaar als 1-persoonshuishouden en de kosten doken dan ook naar beneden. zo laag, dat ik mijn maandbetalingen zowel van gas (stookkosten) als electra 10 euro hoger heb laten zetten dan in dat jaar geadviseerd werd door oxxio.
van de stookkosten kreeg ik dan ook 150,-- retour, en van de energie een kleine hartverzakking van bijna 700,00 bijbetalen !
oxxio heeft alleen de zelf-opgegeven jaarlijkse meterstanden, en baseren hun rekeningen logischerwijs daarop.
liander als netwerkbeheerder mag als enige kijken of de meter wel correct werkt, maar of ik daarvoor dus maar even mn lege (schone) sokken wil omdraaien om 380 op te hoesten ....
dat geld heb ik dus niet, hoef ik ook niet te kunnen verwachten de komende jaren, dus met een miimuminkomen is het slikken of stikken (maar dit kan dus elke jaar willekeurig op iedere aansluiting bij het liander netwerk gebeuren !!! )

het zou voor netwerkbeheerders verboden moeten zijn om geld te vragen voor het onderhoud/controle van hun eigen product !
daarnaast misbruiken ze dit blijkbaar om klachten te voorkomen en af te schrikken.

mijn hoop is dus gevestigd op interventie van een programma als kassa.
maar ik ben heel blij dat ik hier even hele breeeede schouders en meedenken mocht krijgen tegen de stress die dit geeft.