Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 31-08-2016 11:47:03
Elektronica & TV

Retour van smartwatch

Ik zal er dan maar een stukje wetgeving over neerzetten.

art 6:230s lid 3 bw
3. de consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen.

dat betekent dat je je herroepingsrecht blijft behouden, het mag dus retour, maar je moet wel betalen voor de waardevermindering van het product, als je verder bent gegaan dan noodzakelijk. de zaak staat voor het product dat je hebt gekocht, dat noemt men in de wet 'de zaak'.

nou ja, niet dat dat helpt, veel mensen lezen de bijdragen van anderen helemaal niet. waarom zou je, als je zelf een subliem antwoord hebt bedacht.