Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
Robert.v70 - 19-09-2016 17:10:24
Garantie & Verzekeringen

Garantie seiko sucks!

Bedankt voor alle reacties. en zal aan de hand van de vragen hieronder het eea verduidelijken.

1: horloge is gekocht bij een seiko dealer en bij een ander geregistereerd seiko adres ter reparatie aangeboden. deze heeft het naar seiko gestuurd waarna er een prijsopgave kwam. dit terwijl ik wel de garantie kaart had bijgevoegd. dit is ook het probleem niet. en werd ook netjes geholpen bij de juwelier in hoogvliet.

2: het gaat er onder andere om dat het gehele binnenwerk vervangen moet worden. mijns inzien heeft dit niets te maken met het afbreken van het kroontje. als het afbreken niet onder de garantie valt dan had ik dat nog wel betaald. maar tussen 40,- euro (kroontje) en de 185,- euro (offerte van seiko) zit een heel verschil. en dit voor een horloge die ik heb aangeschaft voor 140,- euro denk ik niet dat ik dit ga doen.

3: volgens de wet behoort een artikel deugelijk te zijn naar de maatstaven die je ervan mag verwachten. je mag verwachten dat een horloge langer meegaat dan 2 jaar. (of zelfs 1.4 jaar in mijn geval!). hierover inmiddels via acm autoriteit consument en markt een brief op kunnen stellen om het horloge binnen een redelijk termijn te repareren, te vervangen of te vergoeden. deze is verstuurd en (natuurlijk) nog niets van seiko gehoord!