Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 28-09-2016 11:13:59
Garantie & Verzekeringen

Wat zijn mijn rechten bij slechte matrassen

Als het een fabrieksfout is, dan zal hetzelfde matras niet weer dezelfde fout hebben, mag je hopen. verder is het zo dat bij een ondeugdelijk/nonconform product u recht heeft op kosteloze vervanging. daar is het quelle arrest heel duidelijk over.
klik http://blog.iusmentis.com/2008/04/26/reparatiekosten-verboden-bij-een-consumentenkoop/" target="_blank">hier

waaruit

deze regel heeft het hof dus nu een halt toegeroepen. herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de europese richtlijn (1999/44/eg) waar dit allemaal op gebaseerd is. en kosteloos betekent ook echt kosteloos. de winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen.