Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hanneke - 19-10-2016 12:48:54
Garantie & Verzekeringen

Zorgverzekering upgrade voor volgend jaar wordt geweigerd.

hoe vervelend ook: ze mogen u dit inderdaad weigeren. een verzekering gaat om 'onzekere voorvallen', en in uw geval is er helaas weinig onzekers meer aan. 

het niet opgeven had u ook niet geholpen, want zelfs al zouden ze geen verklaring van uw tandarts vragen, dan nog waren ze er natuurlijk bij de eerste declaratie al achter gekomen dat u dit al wist. en dan was u nog veel verder van huis geweest, want dan was u geregistreerd voor verzekeringsfraude.

houd er overigens wel rekening mee dat doordat u nu een weigering van een verzekering heeft ontvangen, u de komende jaren bij elke verzekering die u aanvraagt (niet alleen voor een zorgverzekering, maar ook bijvoorbeeld een auto-, inboedel- of zelfs levensverzekering) de vraag "is u ooit een verzekering opgezegd, geweigerd of aangeboden onder beperkende voorwaarden?" met 'ja' moet beantwoorden. doet u dat niet, dan is de kans zeer groot dat de verzekeraar er toch achterkomt, en ook dan komt u alsnog als fraudeur te boek te staan. de vraag gewoon netjes met 'ja' beantwoorden en uitleggen dat het om een geweigerde aanvullende zorgverzekering gaat, is dan veel slimmer, want daar zal een gemiddelde verzekeraar echt niet moeilijk over gaan doen. ik snap dat dat nu tegen uw gevoel zal ingaan (immers, nu heeft die eerlijkheid u juist tegengewerkt) maar de risico's zijn nu heel anders.


 


sterkte met uw gebit!