Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hansje klein
hansje klein - 21-10-2016 23:51:29
Geldzaken & Recht

Ben je verplicht om te betalen bij een mondelinge overeenkomst via de telefoon?

Dezelfde strekking zoals @tijger1 heeft aangevoerd, maar nu van consuwijzer, waar u in geval van twijfel kunt opbellen of mee kunt mailen, waarna u telefonisch een persoonlijk advies krijgt wanneer u er niet uitkomt. zoals u aan andere antwoorden en ervaringen merkt, zijn velen u al voorgegaan en zal het nog lang een heikele kwestie blijven met dit soort van telemarketing-parasieten.

het standpunt van de consumentenbond: consumenten kunnen de ten onrechte afgeschreven bedragen storneren. binnen 56 dagen nadat het bedrag is afgeschreven, kan dat via internetbankieren. daarna kan storneren tot 13 maanden na afschrijving via de bank met een moi-procedure (http://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/extra/incassomaatregelen/" target="_blank">melding onrechtmatige incasso). de consumentenbond raadt consumenten die hebben gestorneerd aan om zich niet te laten intimideren door de dreiging met een incassoprocedure. omdat het om een onrechtmatige overeenkomst en afschrijving gaat, is er geen enkele betalingsverplichting.


https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/overeenkomst-sluiten-telemarketing" target="_blank">consuwijzer en telemarketing