Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 23-10-2016 07:30:16
Elektronica & TV

Tv gaat half jaar na verlopen garantietermijn kapot, waar heb ik recht op?

De winkel waar u de tv heeft gekocht is in dit soort gevallen het eerste aanspreekpunt maar zo te lezen willen ze u niet helpen en dat is op zijn minst vreemd want zo raken ze klanten kwijt. veel fabrikanten hanteren een coulance regeling waarbij een deel van kosten op de reparatie/vervanging in mindering wordt gebracht. aangezien de winkel niets voor u wil betekenen blijft de fabrikant over, daar kunt u een reparatieverzoek indienen met de nodige uitleg over de halsstarrigheid van de winkel. wat de garantie betreft is daar geen wet voor gemaakt maar een europese richtlijn waarin de fabrikanten van consumenten elektronica verzocht wordt de twee jaren termijn te hanteren en op apple na ook doen. het is wel zo dat na het verstrijken van de garantieperiode de fabrikant geen plicht meer heeft om reparaties alnog kosteloos uit te voeren en komen de kosten voor eigen rekening. de uitspraak koop maar een nieuwe is niet op waarheid gebaseerd want het toestel kan nog best reparabel zijn maar daar zit een kostenplaatje aan en is een keuze die u zelf kan maken.