Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sv
SvanG - 12-11-2016 00:03:45
Geldzaken & Recht

Gratis onderling bellen afgeschaft door tele2. tele2 klanten niet geïnformeerd.

Dat is dus het probleem. het verhaal mbt tariefwijzigingen staat niet meer in de tele2 voorwaarden. het stond in de voorwaarden van 2012, en het is weg in de voorwaarden van 2014. en het is nog erger: tele2 heeft al die jaren wel geadverteerd met gratis onderling bellen, maar het nooit in de contracten en verlengingen vermeld die ik gisteren uit mijn administratie heb opgediept. tele2 heeft dus met een dienst geadverteerd, en dat ook door medewerkers alom laten verkopen, maar het contractueel nooit zo vastgelegd. ik weet 100% zeker dat ik daarin niet de enige ben, want zo'n spannend contractje had ik niet bij ze, gewoon allemaal standaard.

tele2 verdraait dit hele onderling gratis bellen nu ineens tot een "extraatje" of een "verouderde propositie" waar ze ineens glashard de stekker uit hebben getrokken. na zes jaar dus, en in mijn geval en zonder waarschuwing vooraf... en ik maar denken dat het goed zat al die jaren. dom dom dom, zulke bedrijven moet je niet geloven als het niet zwart op wit staat.

nu heb ik wel mijn facturen waarmee ik kan aantonen dat het tarief eerst 0 was en per 1-11 ineens 0,11. maar ik heb niet de voorwaarden waarmee ik tele2 kan aanpakken. en alle advertenties die ze hierover ooit hadden lopen zijn ook nergens meer terug te vinden natuurlijk. neemt niet weg dat ik dit niet accepteer, want het is misleiding van de bovenste plank.

fair use is hier niet op van toepassing, tele2 schaft per 1-11 het gratis onderling bellen voor alle klanten af zeggen ze.