Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tot15karakters
tot15karakters - 15-02-2017 14:13:40
Elektronica & TV

Als je een doos open terug breng mogen ze dan geld af houden

Elke geopende verpakking, ongeacht inhoud moet gecontroleerd worden op schade en of het nog compleet is.
vaak ontbreekt een gebruiksaanwijzing of garantie bewijs of snoertje.
ook weet je nooit hoe snel iets verkocht word dus een tv waar ze de batterijen erin stoppen kunnen dan gaan lekken.

het is redelijk hier een bedrag voor te vragen, maar als je een geopende doos koopt mag je dan ook korting vragen.
anders pakken ze maar een dichte.

verder geld dit bedrag niet bij foute info, als je een tv koopt geschikt voor satelliet en de f plug ontbreekt dan mag het zonder kosten terug.
hetzelfd geld voor smart tv als blijkt dat je een moduul moet bijkopen om smart te hebben en ze dat niet  gelijk melden.

wel vraag ik me af waarom retour,  als je in winkel open doos kreeg daar gebruiksaanwijzing lezen en je weet dat het niet lukt wat je wilde of
zij kunnen uitleg geven hoe het wel moet.
in de winkel vragen en dan is geopende doos door verkoper of vorige  klant geen probleem als de koop niet doorgaat.

dit zijn redelijke voorwaarden, en ik vind dat ook online winkels dit zouden moeten doen, tenzij het product niet aan de beschrijving voldoet of onduidelijk was.
vaak zijn de prima producten wegens slordig lezen retour in de aanbieding en dat kost geld voor controle en onder de normale prijs verkopen en dat berekenen ze door aan u.