Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 24-02-2017 19:53:11
Garantie & Verzekeringen

Ohra inboedelverzekering 20% duurder

Hallo gichen11-59 , 

de voorwaarden : 


wanneer kunnen wij de premie of de voorwaarden aanpassen ?  


het kan voor ons nodig zijn dat wij de premie en/of de voorwaarden van uw verzekering veranderen. bijvoorbeeld door de premie te verhogen of de vergoeding aan te passen of te beperken. dat doen wij dan bij alle verzekeringen van eenzelfde soort. wij kunnen de premie en/of voorwaarden veranderen bij verlenging of tussentijds. wanneer wij dat doen, sturen wij u daarover van tevoren een brief of een e-mail. aanpassing bij verlenging van uw verzekering
wanneer uw verzekering verlengd wordt, kunnen wij de premie en/of voorwaarden veranderen. de veranderingen gaan dan in op de eerste dag van de nieuwe contractperiode.


aanpassing tijdens de looptijd van de verzekering . 


1. het is in ieders belang dat wij onze verplichtingen uit deze verzekering in de toekomst ook kunnen (blijven) nakomen. in bijzondere gevallen kan het nodig zijn dat wij tussentijds de premie en/of voorwaarden voor al onze verzekerden van deze verzekering veranderen. soms kan een verandering namelijk niet wachten tot de verzekering verlengd wordt. bijvoorbeeld omdat dat zeer ernstige financiële gevolgen voor ons zou hebben of omdat wetgeving ons daartoe verplicht. dat zijn situaties waarvan wij nu nog niet kunnen inschatten of ze zich voordoen. wij zorgen ervoor dat wij de verandering in de premies en/of de voorwaarden zo beperkt mogelijk houden.


2. wij kunnen ook alleen bij uw verzekering tussentijds de premie en/of voorwaarden veranderen. dit doen wij als u (te) veel schade meldt of als de risico’s die u loopt, veranderen.


3. wanneer wij tussentijds de premies en/of voorwaarden aanpassen, dan laten wij u dat vanzelfsprekend altijd van tevoren weten. per brief of e-mail leggen wij u dan precies uit waarom wij de tussentijdse verandering nodig vinden, wat wij veranderen en wanneer die verandering ingaat. 


bent u het niet eens met de veranderingen ? 


dan kunt u de verzekering stoppen. dat kunt u doen via mijn ohra of door ons een brief te sturen. u moet dit doen binnen dertig dagen na de datum waarop de veranderingen zouden ingaan.
uw verzekering stopt dan op die datum. stopt u uw verzekering niet binnen deze termijn van dertig dagen? dan gelden de veranderingen ook voor u