Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
dickster - 01-03-2017 12:44:07
Huishouden & Energie

De overdeur van mijn 1,5 jaar oude over sprong tijdens het voorverwarmen. ondank

De wetgeving is op dit vlak gewoon verkeerd. de groep gebruikers die hun apparaten (moedwillig) onzorgvuldig behandelen is zodanig klein dat de garantievoorwaarden daarop richten onterecht is. zeker bij een duur kwaliteitsmerk als bosch zou de fabrikant tijdens de garantieperiode gewoon garant moeten staan voor het volledige product, inclusief het glas. en ja dan zal er af en toe weleens een oven moeten worden gerepareerd die in feite door en gebruikersfout kapot is gegaan. maar ik zie echt niet in waarom jullie in deze kwestie de kant van een miljardenbedirjf kiezen ten koste van een consument die binnen de garantietijd met een dure reparatie zit. dit moet echt anders geregeld worden in de wetgeving, de consumentenbelangen moeten voorop staan, niet de belangen van een miljardenbedrijf.