Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
Rodenrijs - 16-03-2017 15:40:29
Geldzaken & Recht

Postnl portokaartjes, had als pakketpost gemoeten? maar is door de brievenbus bezorgd!

Ik heb hetzelfde probleem gehad. het enige wat je, denk ik, kunt doen is niet on line frankeren maar het pakketje laten frankeren bij een post.nl agentschap.
als je dan weer een boete krijgt bel je de klantenservice op. ze zien dan dat het door post.nl is geaccepteerd en gefrankeerd als brievenbuspostĀ en de verantwoording dus bij post.nl ligt. ze geven je dan informatie wat je op het strafporto kaartje moet zetten en dat kan je dan ongefrankeerd versturen naar het adres zoals op het kaartje en dan hoef je de boete niet te betalen. vanaf dat moment kan je dat doen met elk kaartje met strafporto dat je ontvangt. ik denk dat het belangrijk is dat je de enveloppen bij post.nl te laten frankeren. misschien dat ze het ook accepteren als je zelf on line frankeert maar dat moet je dan even navragen bij de klantenservice. maar post.nl is wel bereid, als je dit aankaart, je probleem te bekijken en een oplossing te bieden.