Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ph
phebe - 16-03-2017 20:20:59
Geldzaken & Recht

Postnl portokaartjes, had als pakketpost gemoeten? maar is door de brievenbus bezorgd!

@halex u schreef: het is niet van belang of het pakket daadwerkelijk door de brievenbus van de ontvanger past. misschien heeft die wel een hele grote opening of zo. van belang is de hoogte van het poststuk. kennelijk verstuurt u vaak pakketjes die rond de grens zitten. dan neemt u een risico. eerdere tip om het bij een postnl-punt te doen is handig. daarmee voorkomt u dit soort dingen.

bij de wat hogere (of dikke) poststukken meet ik het altijd netjes op dat deze niet boven de 3,2 cm uitkomen (de maximale hoogte dat een poststuk dat door de brievenbus moet mag hebben). een dikker poststuk past niet door de gleuf van de oranje brievenbus.
het poststuk dat ik heb verzonden was net geen 3 cm en paste zonder enige moeite in de oranje brievenbus van postnl.
ik heb mij keurig aan de voorwaarden gehouden die postnl stelt aan een brievenbuspakje en geen risico's genomen.

frankeren bij een postagentschap is helaas geen (praktische) optie, er zijn nog maar weinig postagenschappen over en een echt postkantoor hebben we al jaren niet meer.
het postagentschap in de buurt dat misschien nog wel zou frankeren is in een smalle boekwinkel waar ik niet doorheen kan met de rolstoel.
alle andere postagenschappen in de buurt nemen wel pakketten aan maar er wordt niet (meer) gefrankeerd, als je brievenbuspost hebt verkopen ze je een vel postzegels en wijzen ze naar de brievenbus buiten.

daarnaast is de brievenbus vlak om de hoek en met de rolstoel goed bereikbaar en als ik naar een postagentschap moet ben ik minimaal 30 minuten onderweg (en ook weer terug) 
mijn man neemt voorgefrankeerde pakketten mee als hij naar zijn werk gaat en geeft ze dan af bij een postagentschap, maar die nemen geen brievenbuspost aan.

het poststuk is (met gemak!) in de oranje brievenbus gegaan en door de postbode in de brievenbus van de ontvanger bezorgd.
allemaal zonder problemen dus waarom er dan zo'n kaartje in de bus komt? het is in mijn ogen echt nalatigheid van postnl.
en het is niet de eerste keer.
ik voel mij echt een beetje bedonderd door postnl.

vandaag een bericht gestuurd naar postnl, zou binnen 2 dagen bericht terug krijgen.