Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ph
phebe - 17-03-2017 15:33:25
Geldzaken & Recht

Postnl portokaartjes, had als pakketpost gemoeten? maar is door de brievenbus bezorgd!

Vandaag een telefoontje gekregen van postnl.
ik hoef niet te betalen en een eventueel volgend kaartje over dit poststuk mag in de oud papierbak.

op mijn vraag hoe dit kon gebeuren aangezien ik het had opgemeten kreeg ik als antwoord dat er misschien lucht in de enveloppe was gekomen of de inhoud wat verschoven tijdens het sorteerproces waardoor het het brievenbuspakje te hoog was geworden.
uitgelegt dat ik dit zeer onwaarschijnlijk achtte gezien het verpakkingsmateriaal en de inhoud van het pakje.
en toen wist ze het ook niet meer.

ik denk zelf dat de sorteermachine niet feilloos is en dat er (soms) onvoorzichtig met pakjes om wordt gegaan dat ondanks zorgvuldig verpakken de inhoud verschuift.
maar wat ik dan nog steeds vreemd vindt is dat ze van postnl dan zo'n kaartje sturen terwijl ze in het traceerproces kunnen zien dat het buspakketje door de brievenbus op de post is gegaan (en dus de juiste afmetingen heeft) en na het sorteerproces, waarin dus blijkbaar een 'foutmelding' is gegeven, het buspakje alsnog door de postbode in de brievenbus van de ontvanger is gegooid.
dat is een mysterie waar we waarschijnlijk nooit achter zullen komen.

daarmee is het voor mij we klaar denk ik.
aangezien ik mijn pakjes altijd keurig netjes verpak en deze altijd binnen de gestelde afmetingen vallen, kunnen ze bij postnl verder de pot op met hun portokaartjes.