Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
halex - 23-04-2017 22:03:58
Geldzaken & Recht

Sociaal.nl

Als de schuldhulpverlener aan een aantal criteria voldoet, kan deze ook zelf het rekeningnummer doorgeven aan de belastingdienst. dan kan als het een erkende, bij de nvvk of pbi, aangesloten shv is. dat gaat veel sneller. want als uw kennis dat zelf doet, zal hij ook in de controle vallen. het is een nieuw geopend rekeningnummer en de belastingdienst gebruikt dat pas wanneer hij aantoont dat het nummer (mede) op zijn naam staat. dat kan zomaar zes tot acht weken duren.
u kunt het beste contact opnemen met sociaal.nl en vragen of zij dit zelf niet willen regelen bij de belastingdienst. zij kunnen dan ook direct regelen dat alle blauwe enveloppen ook bij hen terecht komen.
als uw kennis de toeslagen ondertussen niet zelf meer ontvangt, omdat hij online heeft aangegeven dat zijn eigen rekeningnummer per direct gedeactiveerd moet worden, dan is de houding van de schuldhulpverlener niet juist. als uw kennis de toeslagen nog steeds op zijn eigen rekeningnummer ontvangt, dan is de maatregel logisch. immers, uw kennis krijgt meer geld in handen dat hij volgens de voorwaarden als week/maandgeld zou mogen krijgen. wellicht kan hij afspreken dat hij alle toeslagen direct doorstort, minus het eerste weekgeld van 50 euro. en dat sociaal.nl na ontvangst van de toeslagen nog drie weken lang het weekgeld stort. totdat alles goed geregeld is.