Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kv
kvjapio - 19-07-2017 10:09:48
Garantie & Verzekeringen

Postnl lost parcel compensation

I understand that the argument goes about your way of pricing the package. you should have done it including your profit. if you did not that can be a problem. also it depends on the amount of insurance you have, i assume. the minimum is € 500,-. if the value of your package exceeds this they have a point. otherwise postnl - as an international carrier - should be fully responsible for the costs of your loss and have no say in your way of pricing. nor for your working time or added value.

what maybe will help is that you provide postnl with proof of your selling price to your customer. beacuse that is what you insured. i had the same with an atlas of € 300,- that was damaged during transport. i proved this price to postnl with an e-mail to my customer and they paid me the full amount within two weeks.