Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tr
trung thanh - 16-08-2017 22:16:54
Huishouden & Energie

Gedupeerden noord-holland dakkapellen oplichters











home
gemist
nieuws
vraag & beantwoord
dossiers
tests & belbus



https://www.facebook.com/varakassa" target="_blank">facebook
https://twitter.com/kassa_vara" target="_blank">twitter
https://www.instagram.com/varakassa/" target="_blank">instagram








john doe



profiel
berichten3
uitloggen
















gedupeerden noord-holland dakkapellen hebben te maken met oude bekende van kassa

zaterdag 6 mei 2017 






een dakkapel kan een mooie toevoeging zijn aan je woning. je besluit enkele offertes op te vragen, gaat uiteindelijk met een bedrijf in zee en doet een aanbetaling van enkele duizenden euro’s. klanten van http://www.nhdakkapellen.nl/index" target="_blank">noord-holland dakkapellen uit purmerend wachten echter al maanden op hun dakkapel…


keer op keer uitgesteld
trung phan uit alkmaar is één van hen. hij tekent de overeenkomst en betaalt 4200 euro aan. ook zijn buurman besluit een dakkapel te laten plaatsen door hetzelfde bedrijf en doet een aanbetaling van 2600 euro. de dakkapellen zouden eind januari worden geplaatst, maar de afspraak is inmiddels bijna tien keer verzet. het weer, ziekte, privéomstandigheden, problemen met de kozijnleverancier… trung heeft het allemaal voorbij horen komen. hij zit ruim drie maanden later met een hoogzwangere vrouw, maar – net als zijn buurman – nog zónder dakkapel.


ontevreden
saskia bieman, eveneens uit alkmaar, krijgt wél haar dakkapel geplaatst. ze is echter uiterst ontevreden, aangezien haar dakkapel scheef geplaatst is, haar muren en een raam beschadigd zijn, er slordig is afgewerkt én bovendien de horren en rolluiken niet zijn opgeleverd. bouwkundig adviseur http://www.crossroadsadvies.com/contact-gegevens.html" target="_blank">jacques stui, aangesloten bij http://www.bouwkeurmeesters.nl/basis.aspx?tid=2&lid=48&lit=tekst&hmi=22&smi=22&stijl=1" target="_blank">de bouwkeurmeesters stelt vast dat het werk inderdaad niet naar behoren is gedaan. saskia stuurt een ingebrekestelling en plaatst haar klacht online, waarna ze wordt verzocht haar klacht offline te halen. anders krijgt ze haar horren en rolluiken niet en volgen er mogelijk juridische stappen. de horren en rolluiken heeft ze inmiddels, maar ze wil anderen vooral behoeden voor dit bedrijf.


oude bekende 
trung en saskia, maar ook andere gedupeerden die zich bij ons melden, doen zaken met een oude bekende van kassa: alwin colenbrander. in 2014 liet hij klanten van kompas dakkapellen, dat op naam van zijn zus staat, zitten met hun klachten. dat bedrijf is failliet gegaan, maar nu zorgt colenbrander opnieuw voor problemen met noord-holland dakkapellen. noord-holland dakkapellen staat op naam van zijn vrouw monique sibbelee, met wiens achternaam alwin zich ook geregeld voorstelt bij potentiële klanten. pas nadat er problemen ontstaan, ontdekken ze dat het alwin colenbrander betreft.


wat kan je doen?
ook joris bloem uit heemstede wacht – na een aanbetaling van 9500 euro – al ruim vijf maanden op zijn dakkapellen. hij schakelt daarom zijn rechtsbijstandsverzekering in. zijn juridisch adviseur bram van der woude van https://www.vvaa.nl/" target="_blank">vvaazegt: “als consument ga je een overeenkomst aan, daaruit vloeien van beide kanten verplichtingen. als de plaatsing van een dakkapel niet binnen een redelijke termijn gebeurt, dan is de eerste stap het in gebreke stellen van het bedrijf. het is raadzaam dit in ieder geval per aangetekende post en mail te doen. je geeft ze dan nog een laatste kans. mocht dat ook niets opleveren, dan kun je de overeenkomst laten ontbinden en het aanbetaalde geld terugeisen.” als ze al wel op het dak zijn geweest, maar bepaalde werkzaamheden niet worden afgemaakt, is er ook de mogelijkheid om een andere partij in te schakelen en de gemaakte kosten te verhalen op het eerste bedrijf. dan moet wel duidelijk vastgesteld worden wat de situatie is voor een tweede bedrijf de werkzaamheden alsnog uitvoert of herstelt. het is raadzaam om eerst te overleggen met een jurist voordat je met een ander bedrijf in zee gaat.


volgens van der woude is het grootste risico dat het bedrijf failliet wordt verklaard. dan moet je je namelijk tot de curator richten en sta je als consument achteraan de rij.


research
het advies is om goed te researchen voor je een dergelijke klus aanneemt. “probeer uit te zoeken met wat voor partij je te maken hebt, wat hun referenties zijn, of je ervaringen van andere klanten kunt vinden.”, aldus van der woude. vraag daarnaast een vrijblijvende offerte aan. als je in zee gaat met een bedrijf, laat dan een duidelijke leverdatum op papier zetten. daarnaast moet je je realiseren dat een aanbetaling van 50% (of zelfs meer) voordat er iets geplaatst is, de nodige risico’s met zich meebrengt. “een aanbetaling van 10 tot 20 procent vind ik in dit geval redelijk.”


cor arnold van http://hollandiadakkapellen.nl/" target="_blank">hollandia dakkapellen pleitte in 2014 voor een specifiek keurmerk voor dakkapellen. dit keurmerk https://www.keurmerkvastenzeker.nl/" target="_blank">(vast en zeker aan huis) is er inmiddels; hier zijn momenteel 25 bedrijven bij aangesloten.







volgen
 


hallo trung thanh
(logout)



 



6 commentaren


 







2 dagen geleden
trung thanh


-als eerst willen wij cadeca bouwbedrijf uit edam bedanken voor de hulp. jullie begrip en deskundigheid hebben ons uit de ellende van nh dakkapellen gered!
voor alle mensen die problemen hebben met kompas en nh dakkapellen hebben, dan raden wij u allen aan om contact op te nemen met cadeca bouwbedrijf uit edam. misschien kan cadeca u ook redden/helpen.
 
-kort onze verhaal: 
wij werden bedrogen door noord holland dakkapellen a.k.a. nh dakkapellen (dhr. alwin colenbrander en mevr. monique sibbelee) uit purmerend. 
nh dakkapellen heeft veel geld van ons gepakt en kwam de afspraken niet na.!.!.. met veel moeite hebben wij van deze oplichters( nh dakkapellen) de incomplete dakkapellen gekregen, zonder kozijnen en slechte isolatie.
 
-nadat wij de dakkapellen hebben gekregen van de oplichters hebben wij cadeca uit edam ingeschakeld. 
cadeca heeft met volle begrip ons geholpen.
 
-cadeca heeft voor ons de dakkapellen van de oplichters op deskundige wijze gecontroleerd en geinspecteerd.
 
-cadeca moest de nodige aanpassingen uitvoeren op de dakkapellen die wij hebben gekregen van nh dakkapellen om toekomstige schades te voorkomen. dit heeft cadeca uitstekend gedaan.
 
-de kozijnen en ramen zijn door cadeca besteld en gemonteerd. wij zijn zeer tevreden met deze hoge kwaliteit kozijnen. (de kozijnen hebben wij niet gekregen van de oplichters van nh dakkapellen, we hebben tot vandaag nog geen geld van nh dakkapellen ontvangen voor de kozijnen.)
 
-tijdens het plaatsen van de dakkapellen was het weer erg slecht. het heeft veel geregend. onder slechte weeromstandigheden 2 dakkapellen geplaatst en toch hebben wij geen enkele schades/waterschades! we vinden het een top prestatie! dit komt omdat cadeca hun werk met alle mogelijke voorzorgsmaatregelen en middelen goed hebben voorbereid. 
 
- ' als puntje op de i '. cadeca heeft na het plaatsen van de dakkapellen onze huizen schoon geveegd, alle viezigheid, puin en bouwrommel meegenomen. wij vinden dit erg netjes.
 
wij (familie phan en familie lam) zijn zeer tevreden over de service, helderheid, nauwkeurigheid, adviezen en de eerlijkheid van cadeca.
de medewerkers van cadeca zijn tevens deskundig, open en vriendelijk. 
 
wij hebben genoten van het werk van cadeca.
 
-cadeca bouwbedrijf (alex de caes, chris de caes, dhr caes senior en de rest van de team) ga zo door. 
 
-cadeca bouwbedrijf is een klein bedrijf uit edam en de mensen die hier werken komen netjes hun afspraken na.
wij zijn uiterste tevreden over cadeca.
zie hun werkzaamheden bij ons thuis: 
 
https://youtu.be/catke4lm8bc
 
*als wij mensen kennen die een dakkapel willen dan denken wij uiteraard meteen aan cadeca.
 
*cadeca, nogmaals bedankt.
 
groetjes, 
 
ken en trung
 
*neem gerust contact op met ons, als u meer wilt weten over cadeca bouwbedrijf
tel: 06 446 00085 of trungthanh86@gmail.com 
 
*neem ook een kijkje op de website van cadeca bouwbedrijf voor de werkzaamheden misschien kunnen alex en chris u verder helpen met uw vraag.
 
 http://cadeca.nl/contact
 
of direct contact opnemen met chris en alex de caes:
alex :  06 140 234 27
chris: 06 533 208 62