Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sa
Samjo - 17-08-2017 10:52:33
Winkels & Webshops

Meube lzaak elise chauvel

Goedendag robert,

bij ons net zo.
wij hebben 12 juni 2015 een bed bij haar besteld en ook een aanbetaling gedaan. levertijd was ongeveer 12 tot 16 week. 3 week van te voren zou ze contact met ons opnemen als de container vervoerd zou worden. na 14 week toch maar eens zelf gebeld of de container al onderweg was en wanneer we het bed dan konden verwachten. er was vertraging. het zou een paar week later worden. maar na een paar week nog niks gehoord. weer gebeld. zo is dat in totaal meerdere keren gegaan. uiteindelijk is met veel pijn en moeite ons bed op 23 december geleverd om 21:00 uur 's avonds. want ja, ook de chauffeur had vertraging. hij zou er om 16:00 uur zijn, maar dat werd dus 21:00 en dus een levertijd van 28 week!

ik heb het bed half uitgepakt om te kijken of het wel goed was, wat op een winteravond in het licht van de lampen soms moeilijk te zien is. voor zover we konden zien was het in orde. maar de volgende dag bij daglicht bleek dat wij een andere kleur stof hadden dan we hadden uitgekozen (nu is dit een nuance. wij wilden grijs en het is meer taupe, maar toch....) dus ik heb haar gebeld/gemaild/geappt met foto's. zij gaf doodleuk aan dat dit was wat we hadden besteld en dat ze er niks aan kon doen en ook niks aan wilde doen. daarnaast vond ze dat ik dan de avond ervoor maar beter had moeten controleren. tja... als je om 16:00 uur had geleverd dan had ik dat verschil wel gezien bij daglicht. ik heb gezegd dat ze het bed weer kon komen ophalen en dat ik mijn geld terug wilde. dat ging ze niet doen en ik kreeg zeker mijn geld niet terug. al met al een discussie die je bijna niet kan winnen. wat ik jammer vind is dat de schuld automatisch bij ons ligt, terwijl je als goede verkoper zoekt naar een oplossing met een minder tevreden klant ongeacht wiens schuld het ook is. ik heb uiteindeiljk voor mezelf besloten dat ik het nog steeds een heel mooi bed vond, want mijn geld kreeg ik toch niet meer terug en had in de drukke december-maand geen energie meer om hier nog een hele juridische strijd te gaan leveren.

ik hoop dat je het wat aan hebt, maar als ik jou was zou ik snel de bestelling annuleren en je geld terug vorderen (hoewel ik vermoed dat dat al een uitdaging zal zijn). zelfs al zou je de meubels krijgen, het is hoogstwaarschijnlijk dat ze in 1 keer allemaal goed zijn.