Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 20-03-2019 13:01:51
Huishouden & Energie

Ongewenste post

Ik herken uw probleem volledig.

deze vorm van geadresseerde post is m.i.  vergelijkbaar met spammail op het internet. een mail gericht aan je adres die slechts reclame uitingen bevat en niet op de persoon zelf is gericht. hoe ze aan je adres komen is ook maar weer eens de vraag.
echter, waar email providers niet mogen meewerken aan de verspreiding van spammail mag blijkbaar post nl dit wel bij papieren post.
postnl heeft net als de afzenders van de papieren spampost dik boter op het hoofd.

ik doe daarom al jaren consequent het volgende:

wanneer ik een brief krijg met daarop: "aan de bewoners van dit adres”, en ik zie aan de envelop dat het van een bedrijf of instelling komt waarmee ik niet van doen heb of niet van doen wil hebben, dan laat ik de envelop gesloten en schrijf op de envelop: “retour afzender, geen spam mail aub” de brief gaat op de brievenbus. iemand gaat dus daarvoor betalen, post nl, het bedrijf ... 
nu werkt dit natuurlijk het beste als iedereen hieraan zou meewerken, als tien procent van de huishoudens de post zo terugstuurt worden ze vanzelf wakker bij die bedrijven en bij postnl, maar liever nog meer mensen die meewerken.
is ook beter voor het milieu uiteindelijk.