Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Br
Brons48 - 22-11-2019 14:12:59
Winkels & Webshops

Wat te doen met postpakket van vorige bewoner

mogelijk een bruikbare tip.


scan de gesloten enveloppe met duidelijk zichtbaar de gegevens van de geadresseerde. zoek het e-mailadres van de verzender op en stuur hun een e-mail met als bijlage de scan van de enveloppe. meld in de mail dat de geadresseerde niet meer op het vermelde adres woont en verzoek de afzender de verzendlijst aan te passen.
ervaring is dat ik van alle aangeschrevenen een antwoord kreeg. vaak stond daar in dat het mogelijk was dat ik nog eenmaal een enveloppe in mijn bus zou kunnen aantreffen vanwege de verwerkingstijd.
er was een uitzondering en wel de dienst toeslagen van de belastingdienst. deze hebben geen e-mail adres (bijna 2020?). dan werkt alleen de klassieke manier. op enveloppe "retour afzender" zetten en vermelden dat geadresseerde niet meer op het adres woont. ik kan niet onvermeld laten dat ik meerdere jaren achter elkaar (laatste keer 2018) deze actie heb moeten uitvoeren omdat er nog steeds post van deze dienst voor de vorige bewoner (vertrokken in 2003) bleef binnenkomen; het is afwachten of men daar inmiddels actie heeft ondernomen. maar als gezegd in alle andere gevallen was ik succesvol.