Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 22-03-2020 21:37:13
Geldzaken & Recht

All inclusive hotel weigert geld terug te geven.

Hallo samiraawr , 

de accommodatie biedt mij een voucher aan. moet ik die accepteren?


u hoeft de voucher niet te accepteren, maar het kan wel verstandig en redelijk zijn:



is uw hotel gesloten door het coronavirus? dan hebt u wettelijk gezien recht op uw geld terug. toch kan het in deze situatie redelijk zijn om een voucher te accepteren. het recht op uw geld terug vervalt niet als u de voucher accepteert. kijk daarom goed wat er in de voucher staat. de voucher kan u niet uw wettelijke rechten ontzeggen.
kunt u uw hotel niet bereiken, omdat er bijvoorbeeld een inreisverbod is? dan hebt u geen recht op uw geld terug. het hotel kan immers de dienst nog steeds leveren, maar u kunt er door overmacht geen gebruik van maken. een voucher kan dan een mooie oplossing zijn. 

op dit moment onderzoeken wij het voucher-systeem. mocht dat tot nieuwe inzichten leiden, dan passen wij ons advies aan.  

bron: consuwijzer.nl 

lees ook deze informatie , klik op de rode regel . 

https://www.prestonpalace.nl/over-ons/nieuws/preston-palace-nieuws-omtrent-het-coronavirus" target="_blank">https://www.prestonpalace.nl/over-ons/nieuws/preston-palace-nieuws-omtrent-het-coronavirus