Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ijzerbroot
ijzerbroot - 03-01-2006 18:10:12
Geldzaken & Recht

Rouwkaarten


beste chalene,


dat laatse, niet betalen en afwachten, zou ik u afraden. indien de betaling niet tijdig volgt zal er ongetwijfeld een herinnering volgen, eventueel nog een aanmaning, enfin: u kent deze weg vast ook wel.


in dergelijke tijden staat het hoofd veelal niet naar zulke zaken als het vragen naar/ om een offerte. op willekeurig welk ander "gewoon" moment zou u mogelijk de prijzen van verschillende drukkerijen hebben vergeleken, maar in deze situaties...


vraag inderdaad om een gespecificeerde nota, maar neem vooraf eens contact op met andere drukkerijen en vraag daar wat uw rouwbrieven daar hadden moeten kosten. wanneer u de nota ontvangt kunt u dan nog eens aangeven dat de collega-drukkers voor dezelfde opdracht mogelijk heel wat minder hadden gevraagd. (wie weet kan er ineens meer van de prijs af).


maar: onderhandelen over de prijs doen we toch voordat we besluiten/ opdracht geven?


in mijn verleden heb ik zelf de rouwkaarten ontworpen en dit geheel op cd aangeleverd bij een filiaal van multicopy (uiteraard opgeslagen in een formaat zoals mc dat wenste). de drukkosten bleken bij facturering beneden 1 euro per kaart te liggen...(1 kleurendruk, met gerasterde afbeelding in grijstint, oplage minimaal 150 stuks).


dat grotere afnemers of organisaties die veelvuldig opdrachtgevers "aanbrengen" korting kunnen bedingen is niets nieuws. in uw geval scheelt dat 15%, ook nog nadat de opdracht is gegeven en uitgevoerd...


ijzerbroot