Rapporteren
Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.
Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.
Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:
Moet “juwelier” lucardi geld terug geven na kapotte ring
Aanbsluitend op het antwoord dat @sjoppy al gaf ziet u hiet verwijzingen naar de relevante wetgeving met meteen de aantekening dat de verkoper volgens deze wetgeving eerst de kans moet hebben om te repareren en als dat niet kan een adequate vervanger dient te leveren. het bewijs dat niet u de oorzaak bent is wel aan u na 6 maanden. hetgeen u vertelt lijkt mij alles bij elkaar opgeteld wel zeer merkwaardigen en het kan dus goed.mogelijk zijn dat de relevate wetgeving wordt genegeerd en dus in gebreke kan zijn. na de verwijzingen geef ik ook aan wat u eventueel kunt doen. u heeft dus niet 'direct' recht op 'geld terug'.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt
en de letterlijke wetgeving:
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html en evt verder t/m art 25
u kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond en bij http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl van de acm. u kunt dit ook melden bij http://www.klachtenkomps.nl" target="_blank">www.klachtenkomps.nl
ps. het is zinvol dat indien u nadere actie neemt een tweede opinie vraagt zoals @vanlotjegetikt en @sira ook al aangeven. indien daar uw visiie wordt bevestigd staat u veel sterker.