Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 27-02-2024 14:17:20
Huishouden & Energie

Borgstelling

Het is wel een hele zware maatregel en dat komen door drie zaken.

1 u voldoet niet aan uw betaalverplichting.
2 u heeft structueel betaalachterstanden.
3 uw gedrag tegenover de klantenservice waarbij vermoed wordt dat u niet aan uw betalingsverplichtingen wenst te voldoen.

de reden waarom staat in de eerste regel namelijk het niet tijdig voldoen van de facturen en maakt dat u aan nummer 2 van de 3 niet voldoet.
u schrijft dat u de rekeningen trouw betaald maar betaald u wel op tijd want als u de vervaldatum aanhoud dan bent u te laat omdat de vervaldatum de datum is waarop de betaling op de rekening van dgb bijgescheven dient te zijn en betaald u 1 dag te laat.
ook als u automatisch betaald kan dat gebeuren als meerde malen een incasso niet uitgevoerd kan worden maar in beide gevallen dient u van die achterstand met de gevolgen die er aan verbonden zijn geinformeerd te worden.
de energieleveranciers zijn verplicht uw gemeente op de hoogte te stellen en de gemeente gaat u per brief benaderen om borgstellingen te voorkomen in het kader van vroegsignalering.
edoch als u aan kunt tonen dat u altijd de facturen voor de vervaldatum heeft voldaan en ook niet door de gemeente aangeschreven bent mag dgb geen borgstelling van u eisen.