Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Kl
Kletskop - 08-04-2024 14:21:00
Geldzaken & Recht

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Even een update:

ik heb bovenstaande gemeld bij de netbeheerder enexis. zij gaven eerst aan het onwaarschijnlijk te vinden dat werkzaamheden vóór de meter invloed zouden hebben op de meterstanden. ik kreeg het advies om oxxio te bellen zodat zij konden verifiëren of het echt werkelijk geregistreerd verbruik was op die dag, of dat er sprake was van een 'schatting'. anders raadde ze me aan om zeker een klacht/claim in te dienen aangezien zij 10 kuub op één dag ook erg hoog vond en zelfs onwaarschijnlijk veel afgezet tegen ons normaal verbruik.

oxxio geeft aan dat het wel degelijk om meterstanden ging die de netbeheerder enexis zelf heeft doorgegeven. de lieve medewerker zei ook gelijk dat 10 kuub gewoon veel is en dat het echt niet anders kan dan dat het door de werkzaamheden komt. ze heeft zelf de speciale klantenservice van enexis gebeld waar bedrijven bij uitkomen waar ze vaak meer weten en daar zeiden ze dat het juist heel vaak voorkomt dat klanten ineens een heel hoge piek zien op de dag van werkzaamheden. soms wel tot 30 á 40 kuub zelfs. in mijn geval gaat het dus nog om een relatief laag onterecht geregistreerd verbruik. dit wordt veroorzaakt doordat er dus nog gas in de leidingen zit welke weer helemaal moeten worden gevuld. ook achter de meter heeft dit blijkbaar invloed in tegenstelling van wat gezegd wordt dat dit onmogelijk is. 
in veel gevallen wordt dit binnen twee weken automatisch gecorrigeerd in het systeem. bij mij kan het zijn dat de piek niet hoog genoeh was waardoor dit niet automatisch is gebeurd (dit werkt waarschijnlijk ook met een algoritme op basis van ai vermoed ik). oxxio gaat nu voor mij een verzoek doen aan enexis om het handmatig te laten aanpassen. ik zou binnen 10 werkdagen moeten kunnen terugzien dat het is rechtgezet. zo niet mag ik terugbellen en naar de mewerker vragen die me heeft geholpen zodat ze er nogmaals achteraan kan gaan.