Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

so
sonjawubben - 30-07-2007 09:49:17
Geldzaken & Recht

Kapotte pinautomaten in turkije

ik had inderdaad een tweede pas bij me. maar ook daarmee is geld afgeschreven omdat de automaat het niet deed. dan wordt het toch wel nijpend. ik heb gelukkig nog spaarrek. en kon via internet geld overhevelen.


mijn zorg is meer als anderen die minder goed bemiddeld zijn iets dergelijks overkomt. mijn zoon reist nu bijv. in thailand rond. hij heeft echt niet zoveel geld dat hij zonder in de problemen te komen 3x kan pinnen, het geld afgeschreven wordt zonder te cashen en dan nog voldoende saldo heeft om het een vierde keer te proberen.


ik kaart dit aan omdat ik vind  dat het een probleem van de banken onderling hoort te zijn. de bank moet zo-wie-zo utzoeken of mijn verhaal klopt en het geld bij de turkse banken terugvorderen. waarom compenseren zij niet direct, zodat zorgeloos de reis vervolgd kan worden. per pinopname buiten de eu wordt er 2,25 euro geheven, het lijkt mij dat de bank ook verdient aan pinopnames in het buitenland.


mocht het zo zijn dat de klant het verhaal verzonnen heeft, dan kan de bank altijd nog het ten onrrechte gecompenseerde bedrag weer  terugboeken.