Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-08-2007 12:29:47
Geldzaken & Recht

Boze internetwinkel

dat de internetwinkel dat onderstreepte gedeelte opportunistisch heeft weggelaten geeft niets. immers, de oorspronkelijke email bevatte wél deze tekst, deze heb je als het goed is bewaard in de verzonden items. daarnaast bewaart de internet provider kopieën van verzonden emails. deze kun je, indien nodig, opvragen bij de provider.


het lijkt me erg lastig voor een internetwinkel om o.b.v. slechts een naam en een email adres een bestelling te leveren (tenzij het een digitaal product is). hetzelfde geldt voor een eventuele notatie bij de bkr (die hiertoe niet de aangewezen partij lijkt te zijn). ik zou zeggen: jullie bluffen, call!


een particuliere aankoop op afstand kun je, binnen 7 werkdagen na de dag van levering de aankoop terugsturen. zie http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=542">http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=542
je kunt er dus ook voor kiezen om de "bestelling" te laten leveren en het dan terug te sturen. de verkoper moet je ook uitdrukkelijk melden dat deze bedenktijd bestaat. doet deze dit niet, dan geldt een bedenktijd van 3 maanden (zie http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1183">http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1183).


de verkoper moet tevens een ontvangstbevestiging te sturen na het sluiten van een overeenkomst. heb je deze ontvangen en zo ja, wat staat daar in?