Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
maxdamage - 28-03-2008 15:34:32
Geldzaken & Recht

Bedrag van overschrijving vermist.

nu is het wel zo dat de postbank niet de snelste is en het soms een dag of drie duurt eer een overschrijving is bijgeboekt.


dit slaat natuurlijk weer nergens op. waarschijnlijk behoort gerrit bij de oudere generatie, want dit is al jaren niet meer het geval.


 


postbank moeten kunnen dwingen om het bedrag terug te storten, maar zoals de meeste financiele instanties zijn ze niet vies van crimineel verkregen geld.


echter: u kunt bewijzen dat u heeft betaald! dus naleving vorderen van de overeenkomst en als dat niet gebeurt: aangifte doen.


wie zegt dat de postbank het bedrag heeft ontvangen?? je kunt er wel allerlei wetteksten bij gaan halen, maar dat heeft vooralsnog geen zin….


als je een bedrag overmaakt van een bankrekening naar de girorekening zit er altijd nog een stap tussen…deze stap heet equens. je moet het zo zien…het bedrag gaat van de bankrekening naar equens om vervolgens bij de giro terecht te komen. normaal gesproken gaat dit goed, maar het is mogelijk dat er een betaling blijft hangen. resultaat is dat jij het wel van je bankrekening ziet gaan, maar de ontvangende partij heeft niks ontvangen. in dit geval moet er een betalingsonderzoek gedaan worden. deze kan alleen gedaan worden door de bank die het overmaakt.