Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-04-2009 11:32:56
Huishouden & Energie

Laminaat na 2 weken al flink beschadigd

dag lindsay1983,


in het eerste halve jaar na aankoop heb je volgens hetbw7 wettelijke garantie op het produkt. het is hier wel duidelijk dat je op grond van valse en misleidende informatie een ondeugdelijk produkt hebt gekocht. voor vervanging moet je bij de verkoper zijn en nergens anders. het is immers de verkoper (gamma dus) waarmee je een koopovereenkomst hebt afgesloten. stel de verkoper schriftelijk in gebreke en daarna indien nodig kun je de koop ontbinden wegens wanprestatie. je moet dus twee stappen zetten: 1) in gebreke stellen, en 2) ontwbinden wegens wanprestatie. dat je geen bezwaar kunt maken omdat de brief ergens is blijven hangen, is helemaal niet relevant. binnen de 6-maanden regeling moet de verkoper bewijzen dat het wel een deugdelijk produkt is, en de koper hoeft helemaal niets te bewijzen.


sukses en met vriendelijke groet, readac.