Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

askjeeves
askjeeves - 30-04-2010 16:33:54
Geldzaken & Recht

Huurachterstaqnd

allereerst een snel wat dingen recht gaan zetten:

ga direct maandag in overleg met uw verhuurder en de deurwaarder. in het algemeen is er best nog iets te regelen, maar dan moet u wel direct met geld over de brug kunnen komen (zeg minimaal 50% van het openstaande bedrag) en u moet de lopende huur blijven voldoen voor de eerste van de maand.

ga nou niet iets roepen waar ze niet direct mee geholpen worden. gewoon doorverwijzen naar de juiste instantie, die zijn ervoor.


lukt het niet om de ontruiming stop te zetten, dan rest helaas niets anders dan ervoor te zorgen dat de woning leeg is op 8 mei en de sleutels liggen bij de verhuurder. meld dat dan ook bij de gerechtsdeurwaarder zodat de gerechtelijke ontruiming niet hoeft
plaats te hebben. de kosten van een ontruiming zijn namelijk ook zo´n € 1000- € 2000 en die kunt u dan voorkomen.

klein denkfoutje....... kosten van een ontruiming.......tussen de 8.000-10.000!!!!! niet alleen de deurwaarder komt hoor. ook de gemeente, schuldhulpverlening, maatschappelijk werk, politie, officier van justitie, verhuis- of ontruimingsbedrijf, gemeentelijke reiningingsdienst en de schoonmaakploeg van de verhuurder.

voorbeeldje 1http://www.gkb-drenthe.nl/nieuwsoverzicht/nieuwsbericht49"> kosten huisuitzetting
voorbeeldje 2 http://www.vng.nl/praktijkvoorbeelden/szi/2009/notitie_schulddienstverlening_gemeente_kampen%5b1%5d.pdf"> kosten huisuitzetting, zie pagina 18. op basis van 10 gevallen per jaar

bedenk verder ook dat uw spullen in het ergste geval gewoon op straat gezet worden. (een wat socialere gemeente zal de spullen (op uw kosten) voor u opslaan, maar veruit de meesten weigeren dat.)tot overmaat van ramp kunt u vervolgens namelijk ook nog een boete krijgen voor de huisraad die aan de straat staat.

tsja de keuze over welke spullen bewaard blijven is aan de deurwaarder. spullen worden veelal door de gemeente voor maximaal 1 jaar opgeslagen en daarna veelal vernietigd. terugkrijgen van de spullen......na het betalen van de rekening.

nogmaals voorbeeldje: http://www.enschede.nl/appls/regelgeving/regelgevingen/00134/00001/file.pdf">pagina 2 en dan punt 2.


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=81606&start=99999999">hier loopt hetzelfde topic

en ook ik wens u sterkte