Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

freya
freya - 16-10-2010 12:14:53
Geldzaken & Recht

Volgorde van verantwoording na koop met ideal


hallo bvandenb,

waarschijnlijk 'zwerft' je geld nog ergens bij ideal rond. heb je de hele bestelprocedure probleemloos doorlopen? niet per ongeluk bij de ideal-betaling te vroeg het betalingsvenster afgesloten?

dat je een bestelbevestiging van de shop hebt, zegt nog niets over de betaling en of die succesvol is geweest of niet. meestal vindt de betaling (via ideal) pas plaats nadat de hele bestelprocedure is afgerond en de bevestigingsmail van de bestelling dus eigenlijk al onderweg is.
de volgorde bij het bestellen is dus alsvolgt:

1. je plaatst de bestelling in de webshop
2. bestelling afgerond (orderbevestiging kan al onderweg zijn)
3. betaling via ideal vindt plaats
4. betaling succesvol
5. ideal stuurt bevestiging van succesvolle betaling naar webshop
6. webshop kan gaan leveren

bij een betaling via ideal komt je geld op een 'tussenrekening' bij ideal te staan. dat het geld bij jou is afgeschreven wil dus niet zeggen dat de webshop het geld heeft ontvangen. als er bij de betaalprocedure iets misgaat, kan het dus zo zijn dat het bij jou is afgeschreven maar dat de webshop nog geen geld heeft ontvangen en dat het dus nog ergens bij ideal 'zwerft'.
ik neem aan dat je gegevens van ideal hebt over de betreffende betaling? een transactienummer? ik zou dus eens contact opnemen met ideal over de status van jouw betaling.

m.vr.gr. freya