Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eenigma
eenigma - 14-05-2011 15:40:04
Huishouden & Energie

Aanbieding "blokker"

Volgens mij is het kruidvat daar zo een 25 à 30 jaar terug als eerste mee begonnen. er werden mooie folders verspreid met leuke aanbiedingen maar als je in de winkel komt was het meestal al op. in het begin dacht ik toen dat het aan de bezorging van de folders lag en dat werd in de winkel ook meestal gezegd;"ja maar u heeft de folder vandaag pas gekregen en de aanbieding is twee dagen terug al ingegaan". ja, ja ;-)

wat bleek toen ik eens in de winkel was terwijl die dag de aanbiedingen ingingen voor die week (en dus folder), men was de vakken aan het vullen en ik zag tot mijn verbazing dat men van een actie artikel 1 doos met 6 stuks had ontvangen en ja die waren binnen een kwartier weg. voor ik klaar was met winkelen en nog eens langs het vak liep op weg naar de kassa was de laatste ook weg. sindsdien nam ik de folder van het kruidvat in ieder geval wat de speciale aanbiedingen betreft niet meer serieus en als ik langs een kruidvat kom op de dag dat de folders ingaan loop ik even de winkel in om te kijken wat er voor aanbod lag/ligt.

helaas hebben in de loop der tijd andere winkels hetzelfde systeem van klanten lokken overgenomen. blokker is er en ster in om je via de folder voor niets naar de winkel te laten komen maar de hema kan er ook wat van als het om tijdelijke producten gaat. ooit stond ik op maandag op het moment dat de winkel open ging in de hema voor een elektrisch nietapparaat dat op dat moment in de aanbieding was maar nee hoor: " uitverkocht"....... ik zei:"jaaaaaa gaat heen zeg dat kan niet in die paar minuten dat jullie open zijn en de aanbieding vandaag begint". de reactie en uitleg was dat het wel kon omdat het personeel als eerste van dit soort aanbiedingen mag profiteren en aangezien er niet veel per filiaal geleverd worden ze dus inderdaad al uitverkocht waren hahahaha die hadden dus niet eens de winkel ooit gehaald.

reclamefolders zijn bedoeld om je naar de winkel te lokken in de hoop dat je daar dan als de aanbieding er niet meer is een alternatief daarvoor aanschaft, je wordt dus met die mooie folders belazerd waar je bij staat. ik kijk ze nog steeds in maar nu om te zien wat prijzen voor artikelen kunnen zijn zodat ik goed prijsbewust ben en blijf. als ik al naar de winkel ga voor iets leuks uit de folder reken ik er niet op dat het artikel ook daadwerkelijk in de winkel ligt maar soms heb je mazzel ;-)

dat ze je vervolgens aan het lijntje houden is ook omdat je dan steeds terug komt, opnieuw ziet wat de winkel wel heeft en hopelijk verleid wordt dan maar iets soortgelijks voor een hoger prijs aan te schaffen, het is gewoon onderdeel van het verkoopsysteem geworden inmiddels. persoonlijk vind ik het een onfatsoenlijke manier van zaken doen maar "men" vind het blijkbaar heel gewoon en dus acceptabel.

groetjes,
enigma.