Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

willem-a
willem-a - 23-10-2011 22:45:08
Elektronica & TV

Garantie digitale dvd recorder ziggo/ cisco

Hans,

niet verkeerd bedoelt, maar je hebt eigenlijk nog geluk dat ziggo niets heeft gerekend. als n.l. blijkt dat het euvel in eigen kabels of apparatuur zit, zullen zij meestal ook de gemaakte kosten nog op je verhalen, of in ieder geval de voorrijkosten. maar goed, ik begrijp dat je er niet meteen vanuit ging dat de decoder het al voor gezien had gehouden.

zoals gezegd, hoeft cisco in deze situatie het apparaat niet onder garantie te repareren. doen zij dat wel, is dat uit pure coulance. natuurlijk moet een fabrikant een deugdelijk product en garantie leveren, maar in dit geval is er geen aankoopbon, maar ook geen winkel waar je eventueel naar terug kan. als n.l. de bon zoek is geraakt, zijn een aantal winkels nog wel in staat e.e.a. te achterhalen en deze kunnen je dan vaak nog wel helpen, maar nu is er niets.

wellicht is nog wel mogelijk dat zij het apparaat zullen accepteren voor reparatie, maar die kosten zul je dan zelf moeten vergoeden. het blijft gewoon link iets op deze manier aan te schaffen. laatst was er iemand op marktplaats, die zijn humax 5050c aanbood, omdat hij zogenaamd was overgestapt naar een andere aanbieder, waar deze niet meer gebruikt kon worden. de decoder/pvr was nog nieuw en hij had er nog slechts 10 op voorraad?? deze werden verkocht zonder garantie en als je zoiets ziet moet je jezelf toch 10 keer bedenken, want in zulke situaties is het duidelijk dat er iets niet klopt. er zijn dan mensen die het kopen en zoiets hebben van "wat kan er nou misgaan met een nieuw apparaat'. nou, dit dus, en dan heb je geen poot om op te staan.

maar, probeer eens of de decoder wellicht zijn werk weer doet als je deze terugstelt naar de fabrieksinstellingen en opnieuw installeert. wellicht is het geen echt defect, maar is er een probleem in de software opgetreden, die vaak ongedaan kan worden gemaakt, door het terugstellen.

mocht dit niet lukken, hoop ik dat je de verkoper kan achterhalen, al betwijfel ik of deze je met open armen zal ontvangen.

succes, gr. willem.