Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ni
nico w. - 14-01-2012 17:37:22
Geldzaken & Recht

Telefonische benadering

Kennelijk bedoelt rurijk te zeggen dat er colporteurs zijn die bezitters van woekerpolissen telefonisch benaderen met de ''belofte'' dat ze een woekerpolis kunnen ''omzetten'' naar een product dat een beter rendement biedt.

vissen in troebel water, zo zou ik dat soort activiteiten willen kwalificeren. ''cold calling'' d.w.z. zonder voorafgaande toestemming een consument telefonisch benaderen met betrekking een financieel product is in de wet op het financieel toezicht (wft) meestal verboden. de colporteur aangeven bij de afm, is een idee wellicht.

bezitters van een woekerpolis kunnen beter een klachtprocedure starten tegen hun verzekeraar bij het kifid over de door de verzekeraar verborgen gehouden kosten op de gedane premiebetalingen.. zie www.kifid.nl