Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

la
laptopleon - 13-03-2012 11:53:34
Geldzaken & Recht

Tnt inklaring usps

Al sinds eind jaren negentig koop ik wel een paar keer per jaar meestal een computeronderdeel in de vs omdat het om onduidelijke redenen in nederland veel duurder is. ik ben geen handelaar ofzo, maar als ik een kapotte computer zelf kan repareren doe ik dat.

in dit geval gaat het om een nieuwe voeding van een mac pro apple computer, die in de nederland twee à drie keer zo duur wordt aangeboden. daar komen nog arbeidskosten bij, ik moet met de (zware) computer in de auto op pad.. etc.

usps heeft inderdaad een soort track 'n' trace pagina, maar wat schiet je er mee op als je weet dat je pakje 5 dagen op het vliegveld van san francisco ligt te wachten? en nu ligt het al 6 dagen op schiphol, zogenaamd bij 'customs'. gebeld, maar hoewel de douane geen info geeft over zendingen, zegt zij: "wij hebben geen depot. doe navraag bij de koeriersdienst." kortom kastje-muur verhaal.

mijn ervaring is, dat alles wat via usps wordt verzonden, er veel langer (soms weken langer) over doet dan via andere postbedrijven. ik weet niet waar het aan ligt, usps of tnt / postnl maar het is gewoon een feit. de tarieven zijn niet flauw dus je zou zeggen dat het wat vlotter mag voor die bedragen. overleg daarom vooraf met je verkoper of het via een andere postverzender kan. geef aan waarom, verkopers zijn hier, terecht, gevoelig voor!

ik hoop dat kassa hier toch een keer aandacht aan wil besteden want het is een 'populair probleem'. bovendien houd het mede het prijsverschil tussen vs en nederland in stand, want mensen denken: ik ga geen 3 weken op mijn aankoop wachten, ik koop het hier wel..