Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ke
kevinvdwegen - 01-05-2012 15:58:39
Elektronica & TV

Beko koel vries combinatie

"geachte heer/mevrouw,

hierbij zend ik een geluidsfragment van het gekreun van mijn koelkast.
daar ik deze niet herken met 1 van de geluiden uit jullie bijlage hoor ik graag wat het zou moeten voorstellen.

mvg, kevin vd wegen"

hun reactie hierop was nogmaals:
"geachte heer/mevrouw,

dit zijn tegenwoordig de normale geluiden wat een koelkast maakt.
ik kan een monteurs bezoek voor u inplannen, maar als blijkt dat het app technisch in orde is dan word de voorrijkosten van 680 euro aan u doorberekend.
voor het inplannen van een bezoek heb ik wel uw gegevens en van het app. nodig.

met vriendelijke groet,
asogem nederland bv"

waarop mijn antwoord luidde:
"helaas geen antwoord op mijn vraag mogen ontvangen.
waarmee komt het geluid overeen uit jullie brief?

hoogachtend kevin van der wegen."


tegenreactie:
"zoals ik het hoor:

borrelen.( andere omschrijvingen zijn bruisen, druppelen, klokken, sissen, gegorgel )
als het koelmiddel door de dunne buisjes stroomt, is een borrelend of kabbelend geluid te horen. ook na het uitschakelen van de compressor kan dit hoorbaar zijn.

zachte sirene ( ook wel omschreven als wolvengehuil )
zodra de compressor werkt kan dit hoorbaar zijn.

met vriendelijke groet,
asogem nederland bv"


waar ik niet mee akkoord ging.

toen ben ik het anders aan gaan pakken en ben terug naar de media markt gegaan.
waarna ik iemand heb aangesproken op die afdeling als volgt:
"ik heb bij partij x een samsung koelkast gekocht en die maakt het volgende geluid (geluid van me telefoon afgespeeld)
waarna die meneer zei: dit is niet goed, nee dit is echt niet goed.

toen vertelde ik hem dat dit de koelkast was waarover ik meneer aan de lijn had en dat ik zelf al een paar dagen met asogem bezig was echter er niet uit kom met hun.
tevens dat het niet mijn verantwoordelijkheid is om contact te hebben met een leverancier van hun.

hierna hebben ze het bij de media markt zelf opgepakt wat weer een paar dagen duurde.

vandaag telefoontje van een 3e partij die de monteur stuurt namens asogem.
echter ben ik bang dat de monteur gaat zeggen dat het niet gerepareerd kan worden en ik met 68 euro voorrijkosten zit en een kreunende koelkast.

wat kan ik het beste doen met deze situatie daar waar het gekreun flink storend is.
ik heb zelf al gezocht op het internet naar geluiden van koelkasten etc. maar heb niet een soortgelijk probleem kunnen vinden.

hopelijk weet iemand van jullie "what to do"?

met vriendelijke groet,
kevin.

[edit redactie: naam medewerker verwijderd]