Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-08-2012 18:55:19
Geldzaken & Recht

Consumenten betalen onnodig voor reparaties

Ron530 schreef op vrijdag 17 aug 2012, 17:31: zinloze discussie want garantie is aan de fabrikant die al opgedragen is om 2 jaar te verlenen op duurzame apparaten.
dat is dus niet zo.

er is helemaal niet bepaald dat de fabrikant of winkelier verplicht is om minimaal twee jaar garantie te verstrekken.

als een fabrikant of winkelier maar één jaar garantie verstrekt, is die daarmee niet in overtreding.

de consumentenbond en consumentenautoriteit hebben het inderdaad over een termijn van twee jaar. dat is niet de verplichte garantieperiode, maar de verjaringstermijn van de verkopende partij in geval van non-conformiteit.