Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alfatrion
alfatrion - 05-08-2013 18:06:07
Geldzaken & Recht

Wat is de definitie van een "kennelijke vergissing"?

Ik zie nu dat er nog duurdere varianten in de markt verkrijgbaar zijn. het hangt van de coupes af of u mocht verwachten dat u er zes voor zeven euro kon krijgen.

voor alsnog heeft bol.com zich kennelijk niet beroepen op oneigenlijke dwaling c.q. de al dan niet kennelijke fout. immers, u heeft het door u betaalde bedrag niet terug ontvangen, terwijl er wel een deellevering heeft plaats gevonden.

in dit stadium kunt u gewoon een brief of e-mail sturen waarin u aangeeft dat bol.com tekort is geschoten in haar verbintenis om zes ijscoupes te leveren, omdat u er maar één heeft ontvangen. daarbij kunt u aangeven dat bol.com verplicht om het aankoopbedrag terug te storten op uw bankrekeningnummer

die ene ijscoupe mag u in dat geval houden, omdat u mag aannemen dat bol.com u deze heeft gestuurd om u tot een koop te bewegen.

=artikel 7:7 lid 1 bw: degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.om niet is de tegenhanger van om baat en betekend gratis.