Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 06-09-2013 04:06:49
Elektronica & TV

Canon 7d error 30 en garantie?

[quote=zoekster schreef op vrijdag 6 sep 2013, 03:35]
naar die flauwekul van ikbenik moet je maar niet luisteren, dat is een gefrustreerde ondernemer die alles wat ten gunste van een consument probeert weg te poetsen. we zitten ermee opgescheept, het is tenslotte een openbaar forum.

jij kletst uit je nek.

de reden dat jij zulke teksten neer kwakt en mij beschuldigd is dat jij en nog een aantal forumgebruikers de teksten van consuwijzer en consumentenbond heel heilig verklaard heb en op die teksten juist wel rechten ontleent.
het probleem is alleen dat op die teksten geen rechten ontleent mogen en kunnen worden. daarnaast vertegenwoordigen die organisaties juist niet de wetgeving.

wordt wakker!!!!

[quote=zoekster schreef op vrijdag 6 sep 2013, 03:35]
alles wat ten gunste van een consument probeert weg te poetsen.

de aap komt uit de mouw.
dus omdat de teksten van consuwijzer en consumentenbond in het voordeel van de consument spreken moet ik dat maar respecteren?
dacht het niet.
ik heb totaal niets met die organisaties te maken. immers vertegenwoordigen zij niet de wet. het zijn beide belangenorganisaties die de wet verdraaien. niet ik.

ik schrijf hier naar eer en geweten en mijn doel is verre van de mensen op het verkeerde been zetten.
de consument heeft recht op goede, correcte en eerlijke informatie.

zo ook hier.
als canon heel duidelijk heeft aangegeven dat die sluiter zonder problemen minimaal 150.000 opnamen mee moet gaan, kan de koper wel degelijk bij canon kosteloze reparatie of vervanging eisen.
maar als canon schrijft: "sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen", zeggen mensen gelijk: "canon garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan!" waarna mensen dus defecten gaan claimen.
jij ook zoekster!!!!
daarom schilder jij mij ook af dat ik de mensen op het verkeerde been zet.
alleen blijkt wel weer dat begrijpend lezen zeer moeilijk is.

canon schrijft: "sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen."
wat betekent dat?
geen idee. wel dat ze die sluiter getest hebben, maar wat het resultaat van die test is, is niet bekend. het kan ook goed zijn dat bij die testen 90% van de sluiters voortijdig defect zijn gegaan. misschien wel dat ze maar gemiddeld 7000 opnamen meegingen.

mijn punt:
als een fabrikant vage beweringen doet, zoals: "sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", kan niet zomaar worden aangenomen dat die fabrikant garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan.

dus als een consumentenorganisatie de bewering doet dat als een fabrikant zegt "sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", dat dan kan worden aangenomen dat die fabrikant garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan.
als ik dat vervolgens weerleg en tegenspreek, dat ik dan alles wat ten gunste van een consument probeer weg te poetsen?

de wet zegt dat uitspraken van fabrikant en verkopende partij bindend zijn. dat spreek ik ook niet tegen.
maar waar staat dan als een fabrikant zegt "sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", dat dan kan worden aangenomen dat die fabrikant garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan?

????