Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 20-01-2014 18:22:08
Geldzaken & Recht

Verkeerd rekeningnummer gegeven, bedrijf stort geld niet terug!

[quote=respondent schreef op maandag 20 jan 2014, 18:14]brillen24.nl heeft de opdracht juist uitgevoerd: zij hebben het geld overgemaakt naar het door u zelf opgegeven (onjuiste) bankrek.nr.dat weet je helemaal niet, want ze willen het bewijs niet overleggen.

als ze via de bank contact kunnen opnemen en die stort het geld terug, dan zouden ze u uiteraard alsnog moeten betalen. wenst de ontvanger daar echter niet aan mee te werken, dan is het natuurlijk niet redelijk om hen veel werk te laten doen voor uw fout. zeer klantonvriendelijke houding stellen ze ten toon, dat sowieso. daarnaast hebben ze hun zaken duidelijk ook niet op orde, ze zouden het geld simpelweg alleen retour moeten sturen naar het rekeningnummer waarvan ze de betaling hebben ontvangen. alleen al om dit soort situaties en fraude te voorkomen. de tip van jantje7 is een goede, valt in ieder geval te proberen. het betreft een onverschuldigde betaling, ik vraag me alleen af wie nu in eerste instantie het geld zou kunnen terugvorderen, de winkel of u als klant.

in ieder geval lijkt brillen24 mij een winkel om geen zaken mee te doen.