Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

si
siri89 - 22-01-2014 19:17:42
Geldzaken & Recht

Verkeerd rekeningnummer gegeven, bedrijf stort geld niet terug!

Bedankt voor de vele reacties! ik begrijp dat er verschillende meningen tussen zitten.
ik weet dat het mijn eigen fout is geweest, stom maar helaas. ik wil dan ook niet de schuld neer leggen bij brillen24. maar de manier waarop ze terugmailen komt op mij laks over en voor mijn gevoel niet klantvriendelijk.
ik heb nu in totaal al 37 mailtjes heen en weer gedaan en na 5 keer vragen nog stééds geen antwoord of reactie gekregen op mijn vriendelijk verzoek tot het bellen van hun bank om een boekingsonderzoek in te zetten. een simpele actie, enige mogelijkheid op het terugkrijgen van mijn geld. na 5 keer vragen blijven zij deze vraag vermijden/ontwijken. er wordt gewoon niet op gereageerd. ja ze hebben mij als bewijs het gedeelte gekopieerd van het de storting op verkeerde rekening. ik zeg gekopieerd, omdat het tekst gekopieerd is. dus alsnog geen print screen van de afschrijving. hierdoor kan ik nog niet zien of het werkelijk teruggestort is. maar goed, kwestie van vertrouwen dan maar. in mijn laatste mail had ik dus maar 2 vragen: bewijs van storting en verzoek tot boekingsonderzoek. ik krijg alleen terug: mevrouw, bij deze het bewijs van overschrijving (+ gekopieerde tekst van afschrijving).
that's it. hoe vaak ik ook herhaal: 'nógmaals, nog een keer de vraag, etc.'. wat moet ik hier nu mee? voor de 6e keer vragen tot betalingsonderzoek?
ondanks dat het mijn eigen fout is ben ik wel geneigd om een klacht in te dienen op klacht.nl omdat ze hier wel op terug reageren. ook de tip om het op facebook te zetten ga ik opvolgen!

dus ja ik erken zeker dat het mijn eigen fout is. hoewel ik het wel eens ben met anderen die hier ook benoemen dat het vreemd is dat ik nogmaals via mail mijn rekeningnummer moest geven, terwijl deze gewoon bekend was bij brillen24. maar de manier waarop er simpelweg mee om gegaan wordt vind ik jammer. en het gaat me vooral om principes. en staan alleen maar positieve reacties op de site, maar op klacht.nl zie je toch wel meer negatieve.

ik heb trouwens wel die 1 cent overgemaakt en gelijk de iban gebruikt. hier had ik als naam 'geen idee' opgegeven. deze nam hij klakkeloos over, zonder na controle. dus dat is blijkbaar wel voortaan mogelijk bij ing. overigens nog niets gehoord van diegene en geen terugstorting.

wat zouden jullie doen, als het bedrijf na tig mails de belangrijkste vraag (waardoor ik evt. mijn geld zou terug kunnen krijgen) blijven ontwijken/vermijden?