Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

matusso
matusso - 21-04-2009 14:40:59
Computers & Telefonie

Alice: DOE DAT NIET!

De lage prijzen van alice lijken aanlokkelijk, maar bedenk dat je daar
een tot op het bot uitgeklede dienst voor terugkrijgt! als je een
probleem hebt, dan heb je bij alice ook echt een probleem. denk maar
niet dat alice het probleem gaat oplossen!



mijn ervaringen:



bijna elke dag en vaak meerdere keren per dag valt de
internetverbinding weg, soms uren lang. de afgelopen 2 weken is de
verbinding gelukkig stabiel (stilte voor de volgende storm?)

-de snelheid is in mijn geval 'slechts' 9mbps, wat wel erg ver van de door de alice snelheidschecker geschatte 16mbps af ligt.

-de telefoon gaat regelmatig 1 keer over, zonder dat er een gesprek achter zit.


-telefoongesprekken worden soms plots verbroken (voorheen bij kpn nooit gebeurd)

-het lukt niet om mijn telefoonnummer vermeld te krijgen bij
nummerinformatie en in de telefoongids. volgens alice is dit 'op dit
moment technisch niet mogelijk'. complete lariekoek natuurlijk!!

- de telefonische klantenservice noteert alleen je klacht/probleem en
zegt dan dat je teruggebeld wordt, maar dat doen ze bijna nooit. als je
vervolgens klaagt dat je niet bent teruggebeld, dan zeggen ze doodleuk
dat ze het wel geprobeerd hebben, wat aantoonbaar gelogen is, mijn
telefoon geeft immers aan of ik gesprekken gemist heb. dan wordt snel
een andere smoes bedacht. vervolgens wordt mij wederom verteld dat ik
teruggebeld ga worden, wat natuurlijk niet gebeurt.

-eƩnmaal ben ik wel teruggebeld: een meisje van de helpdesk vroeg
namens de technische dienst of ik kon vertellen welke lampjes er op
mijn modem brandden. dat is dus het niveau van de technische dienst van
alice.

-brieven naar de afdeling klachtenafhandeling worden na een week beantwoord met een e-mail (?) waarin staat "in verband met uw
telefonisch contact [?!] met de klantenservice [?!!] hebben
wij u geprobeerd telefonisch te bereiken." en, u raadt het al, "dit is helaas niet gelukt.".

- toen ik mij in december via de website alice.nl aanmeldde voor alice internet, liep er tot/met 31 december de actie dat
je een philips mini-livingcolorslamp cadeau kreeg. ik heb netjes de
formulieren die alice mij heeft toegestuurd ingevuld en teruggestuurd,
maar na 2 maanden heb ik nog altijd geen lamp ontvangen. nu beweren ze
bij alice dat die actie helemaal niet heeft bestaan !!! ze zijn daar
echt gek!



gelukkig is alice maandelijks opzegbaar. dit wordt voor mij de kortste periode bij een provider ooit!



kortom: alice: doe dat niet!