matusso
door matusso Apr 21, 2009 om 14:40
Computers & telefonie

Alice: DOE DAT NIET!

De lage prijzen van Alice lijken aanlokkelijk, maar bedenk dat je daar
een tot op het bot uitgeklede dienst voor terugkrijgt! Als je een
probleem hebt, dan heb je bij Alice ook echt een probleem. Denk maar
niet dat Alice het probleem gaat oplossen!

Mijn ervaringen:

Bijna elke dag en vaak meerdere keren per dag valt de
internetverbinding weg, soms uren lang. De afgelopen 2 weken is de
verbinding gelukkig stabiel (stilte voor de volgende storm?)

-De snelheid is in mijn geval 'slechts' 9Mbps, wat wel erg ver van de door de Alice snelheidschecker geschatte 16Mbps af ligt.

-De telefoon gaat regelmatig 1 keer over, zonder dat er een gesprek achter zit.

-Telefoongesprekken worden soms plots verbroken (voorheen bij KPN nooit gebeurd)

-Het lukt niet om mijn telefoonnummer vermeld te krijgen bij
nummerinformatie en in de telefoongids. Volgens Alice is dit 'op dit
moment technisch niet mogelijk'. Complete lariekoek natuurlijk!!

- De telefonische klantenservice noteert alleen je klacht/probleem en
zegt dan dat je teruggebeld wordt, maar dat doen ze bijna nooit. Als je
vervolgens klaagt dat je niet bent teruggebeld, dan zeggen ze doodleuk
dat ze het wel geprobeerd hebben, wat aantoonbaar gelogen is, mijn
telefoon geeft immers aan of ik gesprekken gemist heb. Dan wordt snel
een andere smoes bedacht. Vervolgens wordt mij wederom verteld dat ik
teruggebeld ga worden, wat natuurlijk niet gebeurt.

-Eénmaal ben ik wel teruggebeld: een meisje van de helpdesk vroeg
namens de technische dienst of ik kon vertellen welke lampjes er op
mijn modem brandden. Dat is dus het niveau van de technische dienst van
Alice.

-Brieven naar de afdeling klachtenafhandeling worden na een week beantwoord met een e-mail (?) waarin staat "In verband met uw
telefonisch contact [?!] met de klantenservice [?!!] hebben
wij u geprobeerd telefonisch te bereiken." en, u raadt het al, "Dit is helaas niet gelukt.".

- Toen ik mij in december via de website Alice.nl aanmeldde voor Alice internet, liep er tot/met 31 december de actie dat
je een Philips mini-LivingColorslamp cadeau kreeg. Ik heb netjes de
formulieren die Alice mij heeft toegestuurd ingevuld en teruggestuurd,
maar na 2 maanden heb ik nog altijd geen lamp ontvangen. Nu beweren ze
bij Alice dat die actie helemaal niet heeft bestaan !!! Ze zijn daar
echt gek!

Gelukkig is Alice maandelijks opzegbaar. Dit wordt voor mij de kortste periode bij een provider ooit!

Kortom: Alice: DOE DAT NIET!

359 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 5, 2009 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

leuk he die alice,wij hadden het zelfde probleem.en het leukste is dat je hun wel kan bellen en dat kost je ook nog eens geld.dus mensen geen alice

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alice heeft nog steeds niet het welkomstcadeau geleverd (winkelwaarde toch een goede E109). Nu de termijn is verstreken die ik Alice had gegeven om alsnog over de brug te komen met het cadeau, heb ik mijn geschil bij de Geschillencommissie ingediend. Afwachten dus of dat iets zal opleveren.
Ondertussen heb ik gelukkig geen grote internet-onderbrekingen meer meegemaakt.

p.s. Als iemand een goede ADSL-aanbieder zonder jaarcontract kent, laat het me even weten...

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb voorheen ook heel erg veel problemen gehad en ook ik wou naar de geschillen commissie ( waar ze volgens hun bij aangesloten waren.

Echter na een telefoontje met de geschillencommissie kwam ik er achter dat ze daar niet bij aangesloten waren en hebben hier een melding van gemaakt.

Ik weet niet of ze wel aangesloten zijn nu maar toen niet in iedergeval.

Heel het alles geintje heeft me 340 euro gekost voor 3 dagen internet dat steeds weg viel en een telefoon die het vrijwel niet deed.

Greets Lapto en heel veel succes

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lapto, volgens de Algemene Voorwaarden van Alice zijn ze aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie (deel van De Geschillencommissie) en de geschillencommissie heeft mijn geschil ook zonder morren geregistreerd.

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zijn ze sinds kort wel aangesloten daarbij.

Toen ik met een jurist aan het praten ben geweest hebben hun ook goed gezocht en niets gevonden.

Daar dat toen in de algemene voorwaarden ook vermeld was dat ze aangesloten waren maar dat was toen niet zo.

Toen ik met de geschillencommissie in contact ben geweest hebben ze toen een melding gedaan en hebben hun ook naar alice een bericht gestuurt en geloof het of niet maar de algemene voorwaarden werd een paar dagen later aangepast.

Waarschijnlijk zijn ze dan nu wel geregistreerd.

Greets Lapto

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf zit al vanaf ik op internet zit (een aantal jaren nu) bij Het Net. Nooit problemen mee gehad. Ze hebben ook een maandelijkse opzegtermijn en de kosten vind ik meevallen. Ik heb snel surfen en bellen.

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 01:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank, voor je reactie.
Ik wil snel internet en dat levert HetNet niet. Voor mij is HetNet geen optie.

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 01:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lapto,
Ik heb het nog eens nagevraagd bij de Geschillencommissie en Alice blijkt bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten aangemeld te zijn en niet die andere die Alice in haar voorwaarden vermeldt. Ik ga mijn geschil opnieuw indienen bij ditmaal de juiste commissie...zucht

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 02:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe langer ik bezig ben met Alice, hoe merkwaardiger het allemaal wordt.
Het inschrijvingsnummer van de KvK waar Alice mee schermt blijkt dat van BBeyond te zijn en is geen aparte onderneming.
Het heeft er alle schijn van dat Alice alleen op papier bestaat, dat BBeyond alles wat met Alice te maken heeft, heeft ge-outsourced naar andere partijen. Helpdesk is gestald bij partij A, techinsiche dienst bij partij B, administratie bij partij C, internetverbinding bij partij D etc. Als er ergens iets misloopt dan is er geen centraal aanspreekpunt dat  de problemen op kan lossen. Niemand die zich verantwoordelijk voelt. De klant zit met de brokken, maar bij BBeyond zijn ze tevreden: zij vangen elke maand opnieuw geld.

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit jaren bij XS4ALL en heb weer mijn contract verlengd. Gewoon omdat ik zeer tevreden ben. De helpdesk bestaat uit deskundige mensen met een naam en is tegen lokaal tarief te bereiken. Jammer eigenlijk want je hebt ze bijna nooit nodig. XS4ALL is wel duurder, maar voor dat geld wel veel beter dan wat ik hier lees. Succes met je keuze.

ve
door verwijderd - May 19, 2009 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ehb al een tijd Alice, en het werkt helemaal geweldig, snel en geen storing gehad.. Laatst de klantenservice gebeld over een draadloos modem, binnen 20sec iemand aan de lijn. Alleen schijnt dat we soms anoniem bellen.. Maar goed als dat alles is, wel 3 x goedkoper als kpn die ook een helpdesk heeft van niks. Heb wel eens 2 uur aan de tel gehangen met KPN en als de leek het dan zat is word je doorverbonden met de 2e lijn, die er wel verstand van heeft, haha.

Je kan overal tegen de lamp lopen.

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 07:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt eraan in welke regio iemand woont. Bijvoorbeeld in grote steden dan zal het goed werken, maar in hele kleine plaatsjes zal het slecht of helemaal niet werken. Of zelfs geen producten te leveren zijn. Dan zou ik kiezen voor een aanbieder die bekend is een goede recenties.

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu een jaar Alice. Alleen de eerste 2 weken heb ik een probleem gehad met mijn telefonische verbinding maar daarna tot op heden heb ik geen enkel probleem met Alice. Ik zat daarvoor bij Planet, dat was ook goed maar 3x zo duur voor veel mindere downloadsnelheid. Het nadeel van Alice is dat ik maar 1 mailadres heb. Het voordeel is dat het stukken goedkoper is dan Ziggo, Xs4all, KPN enz. Op elke provider valt natuurlijk wat aan te merken. Alles heeft voor en nadelen. Geen enkele provider is perfect. Zolang het goed werkt en tegen een redelijke prijs ben ik tevreden.Bij Alice ging het mij niet om de prijs maar de downloadsnelheid. Een advies geven over wat nu de beste provider is,denk ik, is onmogelijk. Het gaat altijd over geld. En providers vergelijken met elkaar is alleen mogelijk als ze precies hetzelfde aanbieden. Maar de meeste Nederlanders willen voor zo goedkoop mogelijk op de eerste rang zitten, kijk maar naar het aantal mensen die met een illegaal OS werken. Ik zou ze niet allemaal een cent willen geven want dan ben ik straatarm.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heb ik nu toch het welkomstgeschenk binnen. Aanmelding van het geschil bij de geschillencommissie heeft Alice wakkergeschud.
Bij Alice houdt zelfs een echt mens van vlees en bloed en met een naam zich met de zaak bezig en niet de ongrijpbare Klantenservice.
Alle problemen lijken te worden opgelost.
De ADSL-verbinding is de laatste weken redelijk stabiel, de snelheid is verbeterd, de telefoon heeft geen problemen meer gegeven. Fingers crossed dat dit zo blijft.

Ik vraag me af waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren.

Ik geef Alice nog een kans...hoewel de nieuwe Fiber Power abo's van UPC heel aanlokkelijk zijn....

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen ik heb ziggo de zak gegeven en zit nu ongeveer 6mnd bij Tele2.
Echt een verademing.
Goede service,nooit storing,lagere kosten ,ik ben zeeeeer tevreden!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al lang heb ik tele2 en heb nog NOOIT 1 storing gehad. echt een aanrader als je ongestoord wilt bellen en internetten. Dus doe hier je voordeel mee zou ik zeggen

Succes met je zoektocht!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren Tele2 zonder storing. Werkt altijd.