Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
angeles.27 - 22-02-2011 19:02:52
Geldzaken & Recht

bijenkorf en garantie op kleding die kapot gaat na 1 jaar

In december 2010 kocht ik voor mijn vriend voor om en nabij 600 euro aan kleding op de herenafdeling van de bijenkorf. ik kocht expres bij de bijenkorf omdat de bijenkorf merken verkoopt die bekend staan om kwaliteit. naar mijn verwachting zou aldaar gekochte kleding een langere levensduur moeten hebben dan 1 jaar. deze week constateerde ik dat een polo met lange mouwen van het merk fillippa k bij de knoopjes heeft losgelaten en daardoor is gaan scheuren. dit bij normaal gebruik en aan het shirt is te zien dat het met zorg is gewassen. de bijenkorf heeft mij na beraad laten weten dat garantie bij hen maar 1 jaar duurt en dat de enige tegemoetkoming die zij mij kunnen bieden is 50% korting te geven op hetzelfde shirt die nog in de collectie aanwezig is. mij lijkt dit een sigaar uit eigen doos en ik ben dan ook niet akkoord gegaan. nu zal de coupeur van de bijenkorf het shirt met de hand repareren omdat deze niet eens beschikt over een overlockmachine. ik voel me als regelmatige klant toch enigszins verbolgen want ik weet niet wat voor mij nu de meerwaarde is kleding te kopen bij deze zaak die pretendeert kwaliteit te bieden terwijl de levensduur minder is dan die van de goedkopere concurrenten die kopieën bieden van merken als fillippa k maar echter met een langere levensduur.