Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ep
eppo87 - 11-05-2011 09:29:00
Geldzaken & Recht

Pakket niet ontvangen

Beste,

hopelijk kunnen jullie me helpen.

eind december 2010 heb ik een bestelling gedaan bij fotocube.eu. deze heeft de bestelling opgestuurd met dhl en volgens hun gegevens is het eind december aangekomen. dit is echter het probleem, want eind december was ik gewoon de gehele tijd thuis en heb de dhl bezorger nooit gezien, laat staan mijn pakket.

na wat heen en weer bellen, blijkt dat er een sleutelovereenkomst was gesloten tussen dhl en mijn vader. de sleutelovereenkomst hield in dat als er een pakket voor mijn pa was en er niemand thuis was, het pakket in de postkist kon worden achtergelaten. (de postkist is een kist die naast de voordeur staat, waarin een pakket kan worden achtergelaten en daarna op slot kan worden gedaan.). heb de kist gecontroleerd en die was niet op slot en er was ook geen pakket in te vinden. dit kan dus betekenen dat de dhl bezorger het pakket niet heeft afgegeven of dat iemand het heeft meegenomen aangezien de dhl bezorger het niet op slot heeft gedaan. aangezien de dhl bezorger wel heeft getekend voor ontvangst is volgens hun de zaak afgedaan en ben ik mijn pakket kwijt.

na veel heen en weer mailen naar dhl en fotocube is er eigenlijk weinig gebeurd. van dhl mag ik geen klacht indienen, aangezien de verzender dat moet doen en fotocube weigert een klacht in te dienen want volgens hun is hij gewoon afgeleverd. (ohh fotocube geeft wel aan dat ze een klacht in willen dienen, maar als je dan de dhl belt om te vragen hoe het staat, dan weten die van geen enkele klacht.). na een tijdje heb ik van dhl een brief gekregen die ik door moest sturen naar fotocube en hiermee doen hun afstand van het claimrecht dat ze als verzender hebben. daardoor krijg ik het recht om mijn geld te claimen bij dhl. deze brief hebben ze wel doorgestuurd en daardoor kon ik een klacht indienen bij dhl. deze is redelijk snel behandeld en telefonisch kreeg ik te horen dat ik mijn geld +/- €50,- terug zou krijgen op mijn rekening. later kreeg ik echter een brief dat gezien de voorwaarde ik maar recht had op €3,40 per kilo, dus krijg ik maar €6,80 vergoedt (dat is €0,30 meer dan de verzendkosten). dus mis ik nog steeds €45,- voor het product en heb ik het product nog steeds niet ontvangen. nu is mijn vraag wat kan ik doen? moet ik nu bij fotocube zijn om mijn geld terug te halen of moet ik bij dhl zijn? of heb ik gewoon pech?

kort samengevat:
- de sleutelovereenkomst was alleen voor de pakketten van mijn pa. (zo staat het ook op het dhl papier).
- de postkist was niet op slot, dus of de bezorger heeft het niet bezorgd of het is meegenomen. het niet op slot zetten van de kist is nalatigheid van de bezorger.
- fotocube heeft mijn klacht niet serieus genomen en nooit een klacht bij dhl ingediend.
- dhl keert het geld wel uit, wat volgens mij betekend dat ze inderdaad het pakket niet hebben afgegeven.
? dhl beroept zich nu op de vervoersvoorwaarde die tussen hun en fotocube gelden (en waar ik, volgens mij, niks mee te maken heb.)

alvast bedankt voor de hulp,

remco