Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ka
katja3001 - 11-08-2011 09:04:16
Geldzaken & Recht

Bestelling & Retour bij Zalando

Onlangs heb ik bij zalando schoenen (pumps) besteld - kostenpunt eur 49.95. na de eerste 10 minuten dragen kwam de gehele hak aan de rechter schoen los van de schoen en begon te wiebelen. in een gesprek met de klantenservice werd mij verteld dat ik fotos van het produkt moest maken en samen met een uitleg van de situatie naar de klantenservice moest emailen, naar aanleiding waarvan zij de verdere stappen gingen bepalen.
binnen 2 dagen nadat ik dit had gedaan, kreeg ik antwoord van zalando: ze bieden of eur 5.00 tegemoetkoming aan, of ik zou ook de schoenen kunnen retourneren, en dan zouden zij verder gaan kijken (geen idee dus of ik dan wel geld terug of een nieuw paar schoenen zou gaan ontvangen).
ik ben het hier niet mee eens, want de schoenmakers in mijn buurt hebben aangegeven dat de reparatie tussen eur 12.50 en eur 15.00 zal gaan kosten. ik vind het wel hele mooie schoenen en wil ze liever niet retourneren, maar verwacht wel voldoende vergoeding van zalando naturulijk.
wat zijn min rechten eigenlijk? en wat is zalando verplicht te doen in zo'n geval? bedankt voor de uitleg alvast!

mvg, k.