Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pa
paul_073 - 25-04-2013 16:17:17
Huishouden & Energie

berekende kosten Camera inspectie riool niet vooraf gemeld

Onlangs is bij ons het riool ontstopt, na diverse pogingen zelf gedaan te hebben toch maar een professioneel bedrijf gebeld. tijdens het telefoongesprek heb ik gevraagd hoeveel het ongeveer zou gaan kosten (ontstoppen riool). de aardige dame melde dat we rekening moesten houden met ongeveer 100 euro. oke, weten we waar we aan toe zijn..
riool is ontstopt, er bleek veel vet in te zitten (eigen schuld natuurlijk) maar nu komt de factuur waarop extra een hulpmonteur wordt berekend (48 euro) en voor het gebruik van een camera moeten ook nog 50 euro worden betaald. dat er een extra persoon mee komt waar ik ook voor moet betalen vind ik al discutabel. de mannen zijn aan het werk gegaan met de bekende hoge drukslang maar dat leverde geen positief resultaat waarna de ene medewerker riep naar de andere medewerker "hier moet de camera bij komen".. deze is gebruikt, er was daarmee ook te zien wat het probleem was en ze hebben het opgelost. voor het spontane gebruik van de camera moet ik dus 50 euro betalen. dit is absoluut niet vooraf (telefonisch) noch tijdens het werk gemeld.

net even het betreffende bedrijf gebeld, de betreffende dame had ik weer aan de telefoon maar volgens haar had ik maar moeten weten dat het gebruik van een camera 50 euro kost. de dame was niet te overtuigen dat dit niet terecht is en gedurende het gesprek werd ze duidelijk geïrriteerd (terwijl ik, uiteraard, correct ben gebleven). dat er voor arbeid betaald moet worden (door de aanwezigheid van de hulpmonteur zal het probleem vast sneller zijn opgelost), vooruit dan maar, deze mensen moeten ook hun salaris krijgen (al had ze wel vooraf kunnen vertellen dat het riool reinigen ongeveer 100 euro kost maar dat er wel een hulpmonteur mee komt voor 48 euro..en dat het daardoor binnen een uur is opgelost..) maar het gebruik van de camera kost het bedrijf niets extra, deze kosten hadden, in mijn ogen, gecrediteerd mogen worden maar daar was de dame het niet mee eens..

het lijkt mij toch niet dat een bedrijf achteraf het gebruik van gereedschap kan berekenen (hoe handig dit ook geweest is bij het oplossen van mijn probleem) zonder dit vooraf te melden?

hoe dit nu aan te pakken, het betreffende bedrijf gaat niet de kosten voor het gebruik van de camera crediteren blijkbaar.