Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tr
trunk_adam - 10-07-2013 23:32:39
Elektronica & TV

Rechten bij aankoop via internet (Bol.com)

Geachte heer/mevrouw,

afgelopen week heb ik een bestelling gedaan bij bol.com. het betrof hier een nieuw model receiver van sony. deze werd bij bol.com aangeboden voor een mooie "aanbiedings"prijs. ik wilde deze receiver heel graag hebben en heb besteld en direct betaald. op de bevestiging van de aankoop stond netjes de bestelde receiver, de sony str-dn1040. omdat ik graag wilde weten wanneer ik ongeveer mijn bestelling kon verwachten keek ik de volgende avond op de site van bol.com bij mijn bestelstatus. wat schetste mijn verbazing dat ze niet de bestelde receiver toonde maar een goedkoper model (str-dn840). ik heb de volgende dag direct bol.com gebeld met de vraag hoe dit kon. de medewerker aan de telefoon zei dat het een fout was en hij zou dit laten wijzigen. ik wilde de medewerker eigenlijk vragen of ik dit schriftelijk kon bevestigd kon krijgen, maar vergat dit. heb daarom teruggebeld, maar kreeg een helaas een andere medewerker en heb het probleem nogmaals uitgelegd. de medewerkster was verre van aardig en gaf me aan dat het fout was en het plaatje en de tekst fout was en dat ik eigenlijk een ander model had besteld. ik moest dit goedkopere model maar afnemen of de bestelling annuleren. ik was het hier niet mee eens, want had tenslotte de andere besteld en wilde dit goedkopere model helemaal niet. aan de genoemde prijs kon ik niet zien dat het ging om een ander model of een verkeerde prijs. het model wat deze receiver opvolgde kost namelijk op dit moment ongeveer hetzelfde. na vele mails was bol.com mij echter absoluut niet van plan tegemoet te komen, ondanks ze ruiterlijk toegeven een fout te hebben gemaakt en ik ook echt vind dat ik in mijn recht sta. heb nu mijn bestelling maar geannuleerd, maar vraag me nu af wat mijn recht eigenlijk is/was. het is tenslotte toch zo dat bol.com de fout maakt met een voor mij niet herkenbare foute prijs voor het artikel. zijn ze nou niet gewoon verplicht om het apparaat aan mij voor de aangeboden prijs te verkopen? eigenlijk koop ik normaal altijd in een "normale" winkel, want dan is het allemaal veel persoonlijker en directer. ging er echter vanuit dat een bedrijf als bol.com toch een betrouwbaar bedrijf met goede service zou zijn, maar helaas. en ook al zou ik in mijn recht staan, dan heb je geen poot om op te staan bij zo'n internetbedrijf. alles is anoniem via mail of telefoon.
mijn vraag: stond ik in mijn recht om het genoemde apparaat voor het door hun genoemde bedrag te ontvangen en zo ja hoe zou ik dit in vervolg moeten aanpakken om mijn recht te krijgen bij een internetbedrijf?
ik ben helaas weer met mijn neus op de feiten gedrukt en blijkt aanschaf via internet niet als vanzelfsprekend te gaan. zelfs niet bij een groot en bekend bedrijf als bol.com.

alvast mijn hartelijke dank voor uw antwoord.